بازسازی آثار هنری باغ ‌موزه مینیاتور در سال جاری

نوسازی و بازسازی المان‌های مجموعه فرهنگی باغ موزه مینیاتور، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری سازندگان این مجموعه در سال جدید انجام می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه در گفت‌وگو با ستاد گردشگری شهر تهران با اعلام این خبر گفت: باغ موزه مینیاتور اولین موزه مینیاتوری کشور به مساحت ۳۰ هزار متر مربع است که علاوه بر آثار تاریخی در ابعاد کوچک ،دارای پوشش گیاهی درختان چنار، بلوط، افرا، ماگنولیا و... است که خوشبختانه این مجموعه در تورهای گردشگری شهر تهران فرصت خوبی را برای بازدید روزانه شهروندان و مسافران نوروزی فراهم آورده است.

تنهایی با اشاره به رفع چالش‌های عمرانی وسیع این مجموعه در سال گذشته، از تخصیص اعتبار شهرداری منطقه۸ در سال جاری جهت بازسازی المان‌های این مجموعه خبر داد و افزود: شهرداری منطقه در فاز اول موضوعات عمرانی که شامل سازه، سایت و ساختمان اداری بود؛ را مرتفع کرد و در گام بعدی با دعوت از هنرمندان و سازندگان این آثار نسبت به بازسازی این مجموعه اقدام و این مجموعه به صورت کامل نوسازی و بازسازی خواهد شد تا از این ظرفیت شهری برای برگزاری مراسم‌های مذهبی، ملی و مناسبتی استفاده شود.

شهردار منطقه۸ در این گفت‌وگو با تشکر از اقدامات ستاد گردشگری و فعالین این حوزه، امکان تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس برای شرکت در تورهای گردشگری تهران را یکی از اقدامات خوب در راستای شناخت بهتر پایتخت برای گردشگران دانست وافزود: روایت شفاهی آثار تاریخی و رایگان بودن این تورها سبب شناخت اماکن گردشگری، شناخت و تعلق خاطر به آثار باستانی می‌شود.

تنهایی در این نشست با اعلام برگزاری تورهای گردشگری مذهبی، تاریخی، تفریحی، مناسبتی با مشارکت خانواده های محترم شهدا، دانش آموزان، خانواده‌های کم برخوردار و علاقه مندان به حوزه گردشگری در سال گذشته، از برپایی دو ایستگاه گردشگری در دو نقطه پر تردد منطقه درسال جدید خبر داد و افزود: در این غرف علاوه بر راهنمایی گردشگران، پک گردشگری شامل ،نقشه گردشگری و بلیت تخفیف اماکن توزیع می‌شود و همچنین خدمات همگردی منطقه۸ در بوستان‌های شاخص سطح منطقه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 34195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =