راه‌اندازی مجموعه بزرگ گردشگری در جنوب‌شرق تهران

شهردار منطقه ۱۵ تهران از راه‌اندازی یک مجموعه بزرگ گردشگری در جنوب‌شرق تهران در محدوده پارک آزادگان خبرداد.

 محمد شیری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: امسال با فعالیت‌های صورت گرفته تحول خوبی در ستاد گردشگری شهرداری تهران صورت گرفته است و امیدوارم این روند در طول سال نیز با همین قوت پیش برود و بتوانیم همه جاذبه های گردشگری تهران را به خوبی به شهروندان و مسافران، معرفی کنیم.


وی سامانه مشاوره تلفنی گردشگری ۱۳۷ و برگزاری تورهای گردشگری را فعالیت‎های بسیار خوبی دانست و افزود: با اقدام‌های انجام شده در ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز، اطلاعات شهروندان و میهمانان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری تهران، دوچندان خواهد شد. 


شهردار منطقه ۱۵ تهران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه،ادامه داد: زندان هارون الرشید، کوشک امیرسلیمانی و دو امامزاده اهل بن علی (ع) و امامزاده سیده ملک خاتون از جاذبه‌های گردشگری منطقه ۱۵ هستند و تاکنون شهروندان در بازدید از این مکان‌ها، استقبال خوبی داشتند.


شیری با اشاره به ظرفیت۳۰۰ هکتاری پارک آزادگان در منطقه ۱۵ تهران، بیان کرد:  در این محدوده، پارک آبی وجود دارد که رونق گذشته خود را از دست داده است و درحال حاضر تعطیل است. همچنین دریاچه‌ای به وسعت ۹ هکتار در این مکان وجود دارد که از نظر وسعت، دومین دریاچه شهر تهران است. قصد داریم با جذب سرمایه‌گذار مجموعه گردشگری در این محدوده احداث کنیم و این مکان را به قطب گردشگری در جنوب شرق تهران تبدیل کنیم.


وی یادآورشد: نزدیک به ۱۱ درصد مسافران از محور بزرگراه امام رضا(ع) وارد تهران می‌شوند. باتوجه به این موضوع، در پیش از ایام نوروز طرح ویژه‌ای را برای آماده‌سازی این ورودی اجرا کردیم و در میدان ثامن الحج(ع) نیز یک ایستگاه اطلاع‎رسانی گردشگری برای راهنمایی شهروندان و مسافران و معرفی جاذبه‌های گردشگری راه‌اندازی کردیم که تاکنون بیش از ۱۶۰۰ نفر به این ایستگاه مراجع کردند.

انتهای پیام/

۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 34231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =