شهدا را بیشتر به مردم بشناسانیم

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: منکر تلاش های سازمان زیباسازی نیستم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکر به سازمان زیباسازی شهر تهران، اظهار کرد: شاید بسیاری از افراد ندانند که شهید محمدباقر صدر از چه جایگاه برجسته ای در بین متفکرین اسلامی برخوردار بوده است؛ به گونه ای که زمان شهادت ایشان سه روز عزای عمومی و یک روز تعطیل رسمی اعلام شد. چه اتفاقی در شهر تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام می افتد وقتی که تهران الگوی خود را کلانشهر الگوی جهان اسلام معرفی می کند؛ درحالی که بزرگراهی به نام شهید صدر، میدانی به نام شهدای هفت تیر و محلاتی به نام شهدا داریم و برای معرفی این شهیدان به مردم آنگونه که شایسته است، عمل نمی کنیم.

اقراریان با بیان اینکه برای درآمدزایی شهر را از بیلبوردهای مختلف پر می کنیم، یادآور شد: بیلبوردها محل تبلیغ سرمایه داری ومصرف گرایی شده است؛ ما به تولید محتوای فاخر در این بیلبوردها توجه نمی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: یکی از خلاهای سازمان زیباسازی عدم توجه به عنصر مکان به ویژه در مناسبت هاست. تذکر می دهیم که سازمان زیباسازی تا یک ماه دیگر گزارشات خود را بر اساس عنصر مکان و برنامه های خود در این راستا را ارائه کند. امیدواریم برنامه های اصیل جایگزین شود.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در ماه مبارک رمضان تا چه میزان از روایات و محتوای متناسب با این ماه در سطح شهر استفاده شده است، گفت: باید به این محتوا دقت شود اما متأسفانه در بر همان پاشنه قبلی می چرخد و ترویج مصرف گرایی و تابلوفروشی را می بینیم.

اقراریان با بیان اینکه بنده منکر تلاش های سازمان زیباسازی نیستم، خاطرنشان کرد: با این وجود مواردی که گفتم باید مورد توجه قرار بگیرد و ضعف هایی است که دیده می شود. پیش از این نیز ما تذکراتی را در خصوص قراردادها مطرح کردیم که پاسخ روشنی دریافت نشد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موارد تنها وظیفه سازمان زیباسازی نیست و تمام نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند تا در شهر بزرگ تهران، چیزی را در سطح وسیع نشان داد.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 34552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =