۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 34572
گود برج میلاد ایمن شد

معاون شهردار تهران از حرکات خطرناک گود برج میلاد و روند ایمن‌سازی آن خبرداد.

به گزارش شهر، گودال‌های خطرناک جان شهروندان را تهدید می‌کنند. این گودال‌ها را با نام گودهای پرخطر می‌شناسیم. بیشترین گودبرداری در شمال تهران با عمق ۷۰ متر صورت گرفته که برخی تا ۸سال سن دارند و رها شده‌اند. یکی از پر سروصداترین آنها گود برج میلاد بود که سالن همایش‌های برج را تهدید می‌کرد و ممکن بود در زمان برگزاری کنسرت یا برنامه حادثه‌ای عظیم رخ دهد و صدها تن را به کام مرگ بکشاند. عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ایمن‌سازی‌ این گود خطرناک خبر داد، اما این خطر لایه‌های دیگری هم داشت.

او با بیان اینکه گود برج میلاد، تهران را با خطری روبه‌رو کرده بود، می‌گوید: «سازه گود برج میلاد تحرکاتی داشت و اگر مقدار دیگری پیش می‌رفت به خطر نزدیک می‌شد.»
شعبانی ادامه می‌دهد: «مسئولیت گودها و وظیفه ایمن‌سازی‌ بر عهده صاحب گود است. اگر گودهایی که در اختیار شهرداری است را برای ایمن‌سازی‌ به ما ارجاع بدهند بدان ورود پیدا می‌کنیم. گود برج میلاد هم از این دست گودهاست و به ما ارجاع داده شده است و در حال ایمن‌سازی‌ آن هستیم.»

او از سابقه این گود می‌گوید:«سال ۹۳بنا بود ساختمان بلندی در کنار برج میلاد ساخته شود، اما در آن زمان طراحی تغییر می‌کند و بدین‌ترتیب تصمیم بر آن می‌شود تا ارتفاع ساختمان جدید کمتر شود تا نمای برج میلاد را تحت‌الشعاع قرار ندهد. درحالی‌که مقاوم‌سازی‌ گود حداکثر یک سال و نیم تاریخ انقضا داشت ولی ۷ سال از آن زمان می‌گذرد و باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شد.»

معاون شهردار تهران توضیح می‌دهد: « برداشت‌هایی را ما از گود انجام دادیم و مشاهده کردیم از رأس گود تحرکات غیرطبیعی رخ داده است که بلافاصله وارد شدیم و به سازه نگهبان رسیدیم. چند روش مطرح بود. یکی اینکه داخل گود خاک ریخته شود تا ارتفاع آن افزایش پیدا کند و به جداره گود تکیه بدهیم که حرکت نکند. دیگر اینکه سازه‌های نگهبان زده شود که سازه‌ها موقت است و سوم اینکه سازه‌ای بسازیم که بعدا هم مورد استفاده قرار گیرد که با تدبیر شهردار تهران سومین مورد به نتیجه رسید.»

او می‌افزاید: « ایجاد سازه‌ای که برای افزایش ایمنی درنظر گرفته شده تاکنون ۶۰درصد پیشرفت داشته و می‌توان در فاز ۲از این بخش به‌عنوان پارکینگ یا سایر خدمات استفاده کرد ولی در حال حاضر در فاز یک یا ایمن‌سازی‌ هستیم.»

شعبانی تغییرات و ایمن‌سازی‌ این گود را اینگونه بیان می‌کند: «تقریبا بناست تا این سازه همسطح پارکینگ سالن همایش‌ها شود. می‌توان زیرساخت‌هایی در آن مجموعه دید که سرمایه‌گذار هم بدان ورود پیدا کند. به‌گونه‌ای عمل کردیم که با طرح‌های آینده برج میلاد حداکثر تطبیق را داده باشیم تا بیت‌المال هدر نرود. تقریبا تا تیرماه فاز اول یا همان ایمن‌سازی‌ انجام می‌شود.»

معاون شهردار تهران در پایان تأکید می‌کند: «این گود مرکز همایش‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌داد که در حال حاضر می‌توان گفت ایمن‌سازی‌ شده است.»

منبع: همشهری

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 34572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =