الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه‌ در راستای " کاهش تورم و افزایش تولید"

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارکان مدیریت شهری از مهمترین دستگاه های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید است و لذا سهم این دستگاه در تحقق شعار سال باید معین و مشخص شود و از این رو لازم است شهرداری برنامه عملیاتی در این خصوص به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

به گزارش شهر، احمد صادقی با اشاره به اهمیت شعار سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: امروز ما در شرایطی خاص قرار داریم و مقام معظم رهبری به بهترین شکل این شرایط را درک و راهکار برون رفت از مشکلات را نمایان کردند.

وی افزود: با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم و افزایش تولید» به عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی، مجموعه ارکان مدیریت شهری می توانند یکی از مهمترین دستگاه های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید در شهر تهران باشند.

صادقی خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع باید سهم مدیریت شهری در تحقق شعار سال تعریف و برنامه ها و اقدامات اجرایی وعملیاتی شهرداری تهران با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این رو طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه های اجرایی وعملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم وافزایش تولید» تقدیم هیات رییسه شورا شد.

وی گفت: با توجه به فشارهای اقتصادی بر روی خانواده‌های تهرانی و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی شهری از یک طرف و نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان از طرفی دیگر، سهم مدیریت شهری در سبد هزینه های خانوار می بایست تدقیق و نسبت به کاهش فشارهای اقتصادی به سبد هزینه خانوار اقدام عاجل صورت بگیرد.

صادقی با تأکید بر اینکه باید سهم مدیریت شهری در اهداف تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال انجام شود، خاطرنشان کرد: این اهداف شامل کاهش هزینه های زندگی در سبد معیشتی مردم، کاهش هزینه های حمل و نقل عمومی، کاهش هزینه‌های تهیه مایحتاج روزمره غذایی، کاهش هزینه های گردشگری و بهره مندی از اماکن شهری، کاهش عوارض های واحد های تولیدی ساختمانی و کسب و پیشه، تقویت فرصت‌های اشتغال زایی و کار آفرینی و حمایت از تولید داخلی و کاهش هزینه‌های ساخت واجاره مسکن است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری تهران موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به ارسال لایحه برنامه های عملیاتی و اجرایی مدیریت شهری به منظور تحقق شعار کاهش تورم و افزایش تولید جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 34647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =