آمادگی پایتخت برای برپایی باشکوه راهپیمایی «روز قدس»

مجموعه‌های مختلف مدیریت شهر تهران برای برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی روز قدس برنامه‌های مختلفی را تدارک و تمهیدات لازم را فراهم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، با توجه به درپیش بودن مراسم راهپیمایی روز قدس در روز جمعه -۲۵ فروردین ۱۴۰۲- و به منظور هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم مجموعه های مختلف شهرداری تهران تمهیدات و برنامه های مختلفی را در نظر گرفته‌اند.

این گزارش نگاهی گذراست به تمهیداتی که درنظر گرفته شده تا این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

خدمات رسانی ۶۰ دستگاه ون به صورت رایگان  

سازمان تاکسیرانی برای تسهیل در تردد راهپیمایان یوم الله روز قدس تمهیدات لازم برای جابجایی آنان فراهم کرده است.

در این راستا با در نظر گرفتن ۶۰ دستگاه تاکسی ون در ۶ مسیر منتهی به مراسم راهپیمایی بصورت رایگان آماده خدمات رسانی هستند.

مسیرهای خدمت رسانی سازمان تاکسیرانی به شرح ذیل است:

مسیر شماره ۱: میدان فردوسی به چهار راه ولیعصر(عج)

مسیر شماره۲: میدان ولیعصر به چهارراه ولیعصر(عج)

مسیر شماره۳: خیابان کارگرجنوبی به میدان انقلاب اسلامی

مسیر شماره۴: خیابان کارگر شمالی تقاطع فاطمی به میدان انقلاب اسلامی

مسیر شماره ۵:  تقاطع خیابان حجاب- فاطمی به بلوار کشاورز

مسیر شماره ۶: تقاطع چهارراه نواب- آزادی به میدان انقلاب اسلامی

اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در روز قدس

همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد که برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در مراسم روز قدس که روز جمعه ۲۵ فروردین در محل دانشگاه تهران برگزار می‌شود، از ساعت ۸ صبح از مبادی زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان گرامی می‌نماید:

پایانه آزادی- چهارراه تهرانپارس- شمشیری- یافت آباد- شهرک ولی‌عصر (عج)- میدان خراسان- پایانه خاوران- شهرک شهید بروجردی- حکیمیه- شهرک شهید محلاتی- تجریش- میدان رسالت- میدان نبوت- میدان راه‌آهن- بازار دوم نازی‌آباد- ابوذر- میدان آزادی- فلکه دوم صادقیه- شهرک شهید باقری- تهرانسر- دولت‌آباد و ۱۳ آبان (شهید رجایی).

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه، بازگردانده خواهند شد.

اکران فرهنگی "در قدس افطار خواهیم کرد" توسط سازمان زیباسازی

علاوه براین همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس اکران فرهنگی با عنوان " در قدس افطار خواهیم کرد" توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر فضای شهری و سازه‌های تبلیغاتی پایتخت انجام شد.

براساس این گزارش؛ طرح های فرهنگی روز جهانی قدس به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی و استفاده از تصاویر مسجد القصی و همچنین بهره‌گیری از نمادهای سفره افطار مسلمین در سراسر جهان در فضای شهری پایتخت به نمایش در آمده است.

ارائه خدمت رایگان متروی تهران برای مراسم روز قدس در تمامی خطوط درون شهری

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: مترو تهران برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان عزیز، از ۹صبح روز جمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تا پایان مراسم، در تمامی خطوط درون‌شهری به‌صورت رایگان خدمت ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش سرویس‌دهی در خط ۴ مترو تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، انجام خواهد شد افزود: فاصله حرکت قطارها در این خط مترو از ساعت ۱۰ صبح تا پایان مراسم از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش می‌یابد؛ همچنین تمامی ایستگاه‌های خط ۴ مترو تهران به‌ویژه ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، تئاتر شهر، شادمان، توحید، دکتر حبیب اله و استاد معین آماده ارائه خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان و مسافران خواهند بود.

درستی تصریح کرد: حرکت قطارها در خط چهار مترو تهران با اضافه‌شدن ۵ رام قطار نسبت به برنامه عادی حرکت قطارها در روزهای جمعه، افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه آمادگی دارد تا در صورت نیاز برای سرویس‌دهی مناسب‌تر به مسافران، قطارهای فوق‌العاده را در تمام خطوط اعزام کند.

گفتنی است؛ راهپیمایی روز جهانی قدس، جمعه این هفته در مسیرهای ده‌گانه از ساعت ۱۰ صبح آغاز و به سمت میعادگاه نمازجمعه در دانشگاه تهران ادامه خواهد یافت.

نشست هماهنگی جهت برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس

نشست هماهنگی در خصوص چگونگی برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران،مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، جعفری مدیرکل امور خدمات شهری، رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان، صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی، شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، صدیق مشاور امور اجرایی و مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، آزاد معاون اجرایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، حیدری نماینده سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری، معاونین خدمات شهری مناطق (۲-۵-۶-۷-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۷ و ۲۱) و... برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این نشست پس از استماع  گزارشی پیرامون اقدامات شهرداری تهران برای برپایی راهپیمایی روز قدس که توسط جعفری مدیرکل امور خدمات شهری ارائه شد، گفت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت را به ما ارزانی داشته است و باید همواره قدردان این نعمت الهی باشیم.

نظری در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود آمادگی های لازم را برای برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس در تمامی مسیرهای ۱۰گانه دارد.

وی اهم برنامه های شهرداری تهران جهت برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس را برشمرد و گفت: مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران آمادگی های لازم را برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس دارند؛ اما مناطق ۱۷،۱۲،۱۱،۱۰،۹،۷،۶،۵،۲و۲۱ به شکل ویژه تری به این امر می پردازند.

معاون شهردار تهران افزود: توجه ویژه به نگهداشت شهر در کلیه موارد مرتبط با خدمات شهری - عمرانی و ترافیکی و ... در مناطق ۲۲ گانه بخصوص مناطق درگیر با مسیرهای راهپیمایی، جمع آوری مخازن در طول مسیرهای راهپیمایی  و استقرار عوامل کارگری به منظور حفظ وضعیت نظافت معابر، شستشوی جداول، معابر ، مخازن ، المانهای ترافیکی و شهری بصورت ویژه در روز قبل از مراسم، پیرایش شهر و حذف زوائد فیزیکی و بصری نماها در طول مسیرهای راهپیمایی، بازدید، شناسایی و رفع نقاط ناایمن مسیرهای راهپیمایی،رسیدگی به وضعیت انهار، باغچه ها، حذف شاخه های خشک درختان و ... در طول مسیرهای راهپیمایی، رنگ آمیزی المانهای شهری در مسیرهای راهپیمایی ( درصورت نیاز ) و... از جمله اقدامات این معاونت می باشد.

نظری با بیان این که برنامه ریزی در خصوص هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده حداکثری از ظرفیت تبلیغی موجود از جمله پرتابلها، بیلبوردها، عرشه پلها و... ( بخصوص در مسیرهای ده گانه راهپیمایی ) توسط سازمان زیباسازی انجام می شود، اظهار کرد:همچنین انجام هماهنگی در خصوص پشتیبانی از مناطق درگیر مسیرهای راهپیمایی به منظور پاکیزه سازی معابر با تامین نیروهای کارگری و ماشین آلات مورد نیاز(قبل، حین و بعد از مراسم) نیز توسط سازمان مدیریت پسماند صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی مناطق در خصوص رسیدگی به موضوعات فضای سبز مسیرهای راهپیمایی نیز توسط سازمان بوستان ها و پیش بینی استقرار نیروی آتش نشان به همراه خودروهای سبک و سنگین در مسیرهای  ده گانه راهپیمایی و نیز انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن از جمله وظایف سازمان آتش نشانی محسوب می شود.

به گفته نظری شرکت شهربان و حریم بان نیز با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری تهران و فراجا ، برنامه ریزی های لازم را در خصوص استقرار عوامل و خودروها در طول مسیرهای ده گانه به منظور انضباط اجتماعی، ساماندهی دستفروشان و... را بر عهده دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه هر یک از مسئوولین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس پرداختند.

برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در روز قدس و تمرکز بر اجرای برنامه های خانواده محور

مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در روز قدس امسال ، مردم روزه دار و مقاوم ایران اسلامی همچون سال های گذشته ، هم صدا با سایر مسلمانان  و آزادیخواهان جهان ، پای آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی ایستاده وبا فریاد های خود بر سر اسرائیل غاصب و اربابانشان، دفاع مجاهدانه و مقاومت مردم مظلوم فلسطین را ستوده و آزادی قدس شریف و مساله فلسطین را در افکار عمومی جهان روز به روز برجسته تر خواهند نمود.

وی افزود: در این روز مقدس، مدیریت شهری همراه و همگام با ملت شریف ایران و جهان اسلام، پذیرای شهروندان روزه دار و مسلمان ایران اسلامی با اجرای برنامه ها و خدمات متنوع فرهنگی- هنری و خدماتی در مسیر راهپیمایی شهر تهران خواهد بود.

زیبایی نژاد گفت: ویژه برنامه های تدارک‌دیده شده در این روز با رویکردهای اشاعه فرهنگ جهاد، پایداری ، مقاومت و استکبارستیزی به عنوان پیشران پیشرفت و تعالی در بین نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی، تبیین و ترویج مقاومت فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و محوراتحاد و وحدت امت اسلامی و همچنین معرفی جنایات رژیم جعلی ،جنایتکار و کودک کش صهیونیستی به عنوان دشمن بشریت و جوامع اسلامی برگزار می شود.

وی در ادامه جزئیات برنامه های فرهنگی امسال در مسیر راهپیمایی را اعلام و تأکید کرد: ایجاد زمینه و امکان حضور و مشارکت فعال شهروندان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اولیت برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در آن روز تاریخی است.

زیبایی نژاد ادامه داد: برپایی پردیس فرهنگی مقاومت، برپایی و اجرای پردیس های تخصصی، برپایی استیج های فرهنگی و فضاسازی محیطی از برنامه های فرهنگی روز قدس امسال خواهد بود.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در تشریح این برنامه ها گفت: پردیس های فرهنگی مقاومت با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی شهر تهران در مسیرهای راهپیمایی با رویکرد خدمات خانواده محور و تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان به ارائه خدمات فرهنگی، هنری و سرگرمی، برپایی کارگاه های هنری با با حضور پ مشارکت هنرمندان، برپایی نمایشگاه های عکس، گرافیک و...، برپایی میز جهاد تبیین برای پاسخ به شبهات، سوالات و ابهامات نوجوانان درباره جبهه مقاومت، صهیونیسم شناسی و آشنایی با جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین برپایی عکاس خانه مقاومت با نمایش تصاویر شهدای مقاومت و سردار سپاه قدس شهید حاج قاسم سلیمانی در طول مسیر راهپیمایی می پردازد.

زیبایی نژاد در ادامه به برپایی و اجرای پردیس های تخصصی اشاره کرد و گفت: ادارات تخصصی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با برپایی پردیس های تخصصی به مخاطبین هدف خود در زمان راهپیمایی ارائه خدمت می نمایند.

وی برپایی استیج های فرهنگی را از دیگر برنامه های روز قدس دانست و گفت: ۵ استیج فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی با اجرای گروه‌های سرود، تواشیح، نمایش میدانی، روایتگری، حضور شاعران حماسی در وصف جبهه مقاومت و فرهنگ جهاد و شهادت و همبستگی امت اسلامی برای آزادی فلسطین برنامه هایی را برای شهروندان تهرانی در مسیر راهپیمایی تدارک دیده‌اند.

محدودیت‌های ترافیکی «روز قدس» 

سرهنگ رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: روز جمعه در  محل دانشگاه تهران مراسم روز  قدس  و نماز  جمعه برگزار  خواهد شد که پلیس راهور  تهران بزرگ این مراسمات را به صورت ویژه پوشش ترافیکی داده و تمهیدات لازم را در نظر می گیرد.

وی افزود: از ساعت ۹ صبح محدودیت های  تردد خواهیم داشت  که از  شمال و در  بلوار  کشاورز از  تقاطع ولیعصر (عج ) تا تقاطع کارگر، از  شرق طول خیابان ولیعصر (عج ) تا تقاطع جمهوری  اسلامی، از  جنوب طول خیابان جمهوری  اسلامی و از  غرب در  خیابان کارگر این محدودیت ها اعمال خواهند شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در محدوده های مذکور این معابر کلا بسته خواهد شد و اجازه تردد داده نخواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ممنوعیت توقف هم از  ساعت ۱۲ شب در طول  بلوار کشاورز، طول بلوار حجاب، خیابان ولیعصر(عج ) و خیابان کارگر خواهیم داشت. چنانچه خودرویی در این مسیرها پارک کند توسط جرثقیل ها به نزدیک ترین پارکینگ منتقل خواهد شد. بنابراین توصیه می شود کسانی که در  این محدوده ها ساکن هستند حتما به این مهم توجه داشته باشند.

سرهنگ رازقی افزود: توصیه می شود که کسانی که می خواهند به این محدوده ها مراجعه کنند از  وسایل نقلیه عمومی  استفاده کنند، چرا که تمهیدات و امکانات ویژه از سوی تاکسیرانی و اتوبوسرانی در  نظر  گرفته شده است. در پایان مراسم نیز تمهیدات لازم برای انتقال شهروندان در  نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کسانی هم که با خودروی  شخصی قصد مراجعه دارند باید خارج از  محدوده های  اعلامی پارک کنند، تاکید کرد: برای افرادی که ناگزیر شدند در محل هایی پارک کنند که با محل برگزاری مراسم فاصله دارند، تاکسی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 34728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =