برنامه‌های شهرداری تهران نویدبخش تحول اساسی در پایتخت است/ تجمع مشکلات در شهر به دلیل بی‌عملی مدیران دوره قبل

نماینده مردم تهران گفت: ایجاد انضباط مالی در این دوره مدیریت شهری باعث شد تا شهرداری پایتخت از بحران خارج شود.

زهره الهیان عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره رایزنی‌های نمایندگان با شهردار تهران درخصوص مسائل پایتخت گفت: در سال جاری یکی از مطالبات نمایندگان تهران از شهردار پایتخت، ارائه گزارش عملکرد بود و علت مطالبه این گزارش هم اطلاع از میزان خدماتی که شهرداری در این دوره مدیریت شهری به شهروندان ارائه کرده، بود.

وی با بیان اینکه در نتیجه زحمات یک سال و چند ماهه تیم شهرداری با حمایت شورای شهر تهران، فضای شهر بانشاط و معنوی شده است، افزود: هدف‌گذاری برای سلامت اجتماعی صورت گرفته است. زیرساخت های حمل و نقل عمومی نیز که در دوره گذشته دچار چالش‌هایی شده بود، در حال بهبود است زیرا مدیریت شهری در دوره جدید، اهتمام لازم را برای ساماندهی آن دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت در طول سال‌های قبل انبوه مشکلات و بی‌عملی برخی از مدیران باعث شده تا با مشکلاتی که اکنون در شهر تهران شاهد هستیم، روبه رو شویم. البته با توجه به طرح‌هایی که شهرداری تهران در این دوره دارد، اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی در حال روی دادن است.

وی بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز کارهای خوبی در این دوره انجام شده و آمار خوبی از سوی شهردار تهران ارائه شد. این آمار نشان می‌دهد روند رشد شهر مطلوب بوده و ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار است.

الهیان یادآور شد: موضوع دیگری که نسبت به عملکرد این دوره مدیریت شهری مورد توجه نمایندگان تهران قرار گرفت؛ ایجاد انضباط مالی در شهرداری تهران بود. این مساله باعث شد تا شهرداری از بحران مالی خارج شده و چالش‌های مالی را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در موضوعات دیگری مانند بافت فرسوده هم شهرداری تهران توانسته طرح‌های مفیدی را در پایتخت اجرایی کند، تاکید کرد: امیدواریم که این برنامه‌ریزی‌ها کلانشهر تهران را به سمت تغییرات اساسی و بنیادی هدایت کرده و رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه گفت: البته انتظار نداریم که مشکلات شهر در کوتاه مدت حل شود اما برنامه‌ریزی‌ها، نوید بخش تحول اساسی در شهر تهران است.

وی در پایان تصریح کرد: مجلس نیز حمایت خود را از این نوع مدیریت جهادی دارد. امیدواریم تلاش شود تا مجموعه شهرداری تهران با قوت برنامه‌های خود را پیش ببرد.
انتهای پیام/

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
کد خبر: 34754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =