انتشار نسخه الکترونیک کتاب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در سامانه شفافیت

نسخه الکترونیک کتاب بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران جهت دسترسی و بهره مندی مردم در سایت شفافیت و پرتال شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش شهر، بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران پس از تصویب در شورا، ارسال به فرمانداری، اصلاح و تایید فرمانداری از شورای شهر به شهرداری تهران ابلاغ شد که در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ توسط شهردار تهران به معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا ابلاغ و پس از آن در ۹ فروردین ۱۴۰۲ توسط معاونت مربوطه به همه واحدهای تابعه شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد.

کتاب بودجه در ۱۱ بخش تهیه و تدوین شده که بخش اول تطبیق بودجه با برش سالانه برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، بخش دوم ماده واحده و تبصره ها، بخش سوم خلاصه تعادل منابع و مصارف، بخش چهارم درآمدها و منابع و بخش پنجم مصارف بودجه در یک نگاه است.

همچنین بخش ششم شامل اعتبارات به تفکیک ماموریت، برنامه و طرح/خدمت، بخش هفتم شامل اعتبارات حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان به تفکیک واحدهای اجرایی، بخش هشتم شامل بودجه مناطق ۲۲گانه، بخش نهم شامل بودجه واحدهای ستادی و سازمانها و شرکتهای تابعه، بخش دهم شامل فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت مردمی (تبصره ۱۹) و بخش یازدهم شامل پروژه های مستمر توسعه محله ای مناطق ۲۲گانه است.

امسال قالب کتاب بودجه شهرداری تهران دچار تغییر و تحول شده و از جداول تلفیقی و مقایسه ای به تفکیک نوع اعتبار (هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی) جهت ارائه اطلاعات و همچنین جداول جدید از جمله مصارف در یک نگاه، اعتبارات مربوط به نیروی انسانی و جداول پروژه های مستمر توسعه محله ای به تفکیک مناطق ۲۲گانه نیز استفاده شده است.

کتاب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران دارای دو پیوست است که پیوست ۱ بودجه مصوب به تفکیک مناطق ۲۲گانه و واحدهای اجرایی مستقل و پیوست ۲ بودجه مصوب سازمانها و شرکت های تابعه را شامل می شود.

بر اساس این گزارش رقم بودجه مصوب ۱۴۰۲ شهرداری تهران ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که برای بودجه مناطق و واحدهای ستادی ۳۱ هزار میلیارد تومان و برای بودجه عمومی سازمان‌ها و شرکت ها ۴۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است. همچنین برای منابع داخلی سازمانها و شرکتها نیز ۱۸ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به همراه بودجه مصوب تفضیلی و بودجه مصوب سازمانها و شرکت ها در سامانه شفافیت به آدرس https://shafaf.tehran.ir قابل دسترسی است.

لینک کتاب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران: https://b۲n.ir/h۴۰۸۸۳

انتهای پیام/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 35211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =