حل ترافیک خیابان‌های پایتخت با داده‌های برخط دوربین‌های ترافیکی

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران از طراحی مدل جدید برای افزایش قابل توجه ظرفیت تردد در معابر پایتخت و کاهش تأخیر در زمان تردد با اتکا به دوربین‌های سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر، مسعود طبیبی درباره وضعیت دوربین‌های پایتخت گفت: دوربین‌های پایتخت در دو مدل نظارتی و ثبت تخلف فعال هستند در حالی که هدف از توسعه دوربین‌های نظارتی، شناسایی سریع رخدادهای ترافیکی است و با هدف روان‌سازی ترافیک در شبکه گسترش می‌یابند.

وی با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف با هدف افزایش انضباط ترافیکی و ارتقای ایمنی ترافیک نصب می‌شوند که از جمله مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها می‌توان به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت اشاره کرد، افزود: در مورد دوربین‌های نظارتی باید بگویم که متأسفانه سال‌هاست که این دوربین‌ها تنها یک نظارت چشمی دارند؛ اما به عنوان سامانه هوشمند معرفی می‌شوند، در حالی‌که این دوربین‌ها هوشمند نیستند. چرا که فقط جریان ترافیک را مشاهده می‌کنند و هیچ تحلیلی ندارند و متاسفانه شهرهای دیگر کشورمان نیز به تأسی از تهران از دوربین‌های نظارتی استفاده کردند و این در حالیست که می‌توانستند در آن دوره از دوربین‌های بهتری استفاده کنند.

این متخصص رشته حمل و نقل هوشمند، گفت: ما برای حل ترافیک تهران نیاز به داده‌های برخط داریم. با کمک داده‌های برخط حاصل از سامانه‌های هوشمند، وضعیت جریان ترافیک در لحظات مختلف شبانه‌روز در شبکه تحلیل شده و با مقایسه آن با ظرفیت فیزیکی معابر، می‌توان کیفیت جریان ترافیک را داشته و متناسب با این کیفیت، مدیریت کرد به گونه‌ای که شهروندان بتوانند با کمترین تأخیر سفرهای خود را به انجام رسانند.

وی ادامه داد: برای دستیابی به این مهم، ما باید شهروندان را در انتخاب "بهترین زمان" برای انجام سفرهای شهری خود راهنمایی کنیم و وقتی شهروندان با کمک یک اپلیکیشن بتوانند با معرفی مبداء و مقصد سفر خود، روز هفته و بهترین ساعت حرکت خود را از ما دریافت کنند و ما آنها را راهنمایی کنیم که اگر سفر خود را به ساعتی که زودتر به مقصد خود موکول کنند، در این صورت با "مدیریت تقاضا" در سطح شبکه توانسته‌ایم بار ترافیکی در شبکه معابر را توزیع کرده و بدین ترتیب از راهبندان‌های سنگین در ساعات اوج رهایی خواهیم یافت.

طبیبی اظهار کرد: از طرف دیگر برای استفاده بهینه از ظرفیت شبکه معابر مهم است با کمک سامانه‌های هوشمند، تعداد خطوط حرکت را در امتداد یک معبر یکنواخت کرده و از تغییر خط‌های ناگهانی رانندگان عزیزمان جلوگیری کنیم. نتیجه این دو اقدام، مطمئن باشید که افزایش قابل توجه ظرفیت تردد معابر موجود و کاهش تأخیر در تردد در شبکه معابر برای رسیدن به مقاصد سفر مجموعه کاربران خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 35309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =