مردم نفرآباد و کن با اقدامات مدیریت شهری از بلاتکلیفی خارج شدند / وعده شهردار تهران برای ورود ۲۰۰۰ اتوبوس به ناوگان عمومی

محسن پیرهادی بر این باور است در مدت یک سال و نیم که از اداره شهر تهران توسط علیرضا زاکانی می‌گذرد، شهردار تهران به مسائل شهری مسلط بوده و تصمیم‌گیری‌های خوبی در این حوزه انجام داده است.

به گزارش شهر، محسن پیرهادی عضو مجمع نمایندگان استان تهران درباره وضعیت عملکردی مدیریت شهری در دوره جدید اداره پایتخت گفت: اطلاعات شهردار تهران بعد از یک سال و نیم فعالیت در این پست، اطلاعات خوب و مناسبی است. گزارش عملکردی شهرداری تهران در این مدت نشان می‌دهد که زاکانی نسبت به تحولات و داده‌‍‌های مدیریت شهری مسلط بوده و در تصمیم‌گیری‌های خود از این اطلاعات استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد شهردار تهران در حوزه نگهداشت شهر، رویکرد خوبی بوده و در حال حاضر وضعیت نگهداشت شهر مطلوب است، افزود: در حوزه اقتصاد شهری نیز با توجه به میزان درآمد و هزینه‌ای که شهرداری تهران داشته، توانسته پیش‌بینی‌های خود را بر اساس مصوبات شورا محقق کند و حتی فراتر از آن تحقق منابع درآمدی داشته باشد.

توسعه حمل‌ونقل عمومی؛ از مطالبه مجمع نمایندگان استان تهران تا برنامه‌های مدیریت شهری

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یکی از مطالبات اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از شهردار این است که در حوزه توسعه شهر به ویژه حمل و نقل عمومی مانند مترو، ایجاد تراموا و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی فعالیت بیشتری داشته باشند که اتفاقا بیشتر برنامه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ پیرامون این مساله طراحی شده است.

وی بیان کرد: در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهردار تهران وعده داده تا ۲۰۰۰ اتوبوس جدید وارد پایتخت شود که با انجام این کار ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از بحران خارج می‌شود.

پیرهادی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه توسعه خطوط مترو نیز یادآور شد: در حوزه مترو هم تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ کیلومتر مترو در برنامه‌های شهرداری تهران است که امسال اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در حوزه بزرگراهی تکمیل بزرگراه‌های شهید شوشتری، ادامه بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی در برنامه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ است که به عنوان «ابرپروژه‌های شهرداری تهران» شناخته می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حوزه تفریحات و سرگرمی‌ها نیز از شهردار تهران می‌خواهیم با توجه به شرایط جامعه و مطالبات اجتماعی که مردم دارند، به ویژه برای تکمیل شهربازی‌های تهران و نوسازی این مراکز برنامه‌هایی را اجرا کند.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری مشکلات برخی از محله‌های شهر تهران مانند نفرآباد و کن حل شده یا در حال مرتفع شدن است و مردم از بلاتکلیفی خارج شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

محسن پیرهادی در پایان تاکید کرد: به نظر بنده رویکرد شهرداری تهران در اداره شهر رویکرد خوب و مناسبی است و با توجه به تسلطی که اکنون شهردار روی برنامه‌های شهری دارند، امیدواریم که بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 35324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =