اقدامات منطقه ۲ برای کاهش هزینه نگهداشت فضای سبز

همزمان با فصل تابستان و اهمیت صرفه جویی منابع انرژی، فعالیت های نگهداشت فضای سبز با رویکرد صرفه جویی اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو، علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ، با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در مدیریت صحیح، تغییر شیوه ها و اصلاح روش های ساختاری جهت کاهش هزینه گفت: شاخه های هزینه در معاونت خدمات شهری و محیط زیست در دو بخش هزینه های جاری و سرمایه ای است که شیوه های اصلاح ساختاری می تواند در بهبود اقتصاد این حوزه تاثیرگذار باشد.
کریمی پور مدیریت بهینه آبیاری فضای سبز را یکی از نمودهای مدیریت هزینه برشمرد و گفت: با توجه به وجود یکهزار و ۴۶۰ هکتار فضای سبز در  منطقه، لزوم مدیریت منابع و مصارف آب ضروری است اصلاح در شیوه های ابیاری و حذف شیوه های سنتی  و هوشمند سازی  آبیاری در دستور کارقرار گفت .
او افزود: همزمان با اجرای تمهیدات مدیریت بهینه مصرف آب، به‌منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر ساخت تصفیه‌خانه‌، پمپاژ، ایجاد شبکه‌های انتقال و لایروبی و کف شکنی قنات انجام شد.
معاون شهردار منطقه دو گفت: به منظور تصفیه پساب و آبهای سطحی و بازگرداندن آن به چرخه مصرف و رفع مشکل کمبود آب در سال جاری ساخت سه تصفیه خانه در تولیدات ملاصدرا ، بوستان نهج البلاغه و مجموعه موتوری سنگین اقدام شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره اینکه در بهسازی و نگهداشت بوستان ها تمامی فعالیت ها با رویکرد کاهش مصرف انرژی و مدیریت هزینه اجرا می شود، افزود: بیش از ۷۰ درصد روشنایی بوستان ها و فضای سبز منطقه با استفاده از لامپ های کم مصرف و پروژکتورهای کم مصرف ۸۰ و ۴۰ وات (LED)  تامین می شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، تامین مقرون به صرفه گل و گیاه برای بوستان ها و فضاهای سبز شهری ،بهسازی و راه اندازی مجدد آبنماها  را از دیگر راهکارهای مدیریتی کاهش هزینه در حوزه فضای سبز است.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 3549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =