جزییات دعاوی حقوقی شهرداری در بخش‌های مختلف

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، روند بررسی دعاوی حقوقی شهرداری را تشریح کرد.

نرجس سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار شهر، در رابطه با انواع پرونده‌های حقوقی در شهرداری و روند بررسی این پرونده‌ها، اظهار کرد: اساساً پرونده‌ها در چند دسته کلی قابل تفکیک هستند که یکی از این موارد دعاوی حقوقی مطروحه در محاکم حقوقی است که عموماً مهمترین بخش آن مطالبه بهای املاک واقع در طرح‌های شهرداری است.

وی ادامه داد: دیگر پرونده‌ها به دعاوی کیفری که در اشکال مختلف عمدتاً علیه مدیران در دادگاه‌های کیفری طرح می‌شوند، اختصاص دارد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: بخش دیگری از پرونده‌ها شامل دعاوی دیوان‌عدالت اداری است که عمدتاً در چارچوب شکایت از آراء صادره قطعی کمیسیون‌ها از جمله ماده ۱۰۰، ماده ۷۷ ، ماده هفت باغات، بند ۲۰ ماده ۵۵ و شکایت الزام به صدور پروانه ساختمانی یا پایان‌کار ساختمان و یا در حوزه شکایت پرسنل بابت حقوق استخدامی و همچنین شکایت از آرا در حوزه تخلفات اداری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه در وجهی دیگر شکایات مطروحه در کمیسیون ماده ۳۸ آیین نامه معاملات شهرداری تهران بررسی می‌شود، گفت: اساساً در این بخش به قراردادهای پیمانکاری و معاملات موضوع آیین‌نامه معاملات پرداخته می‌شود.

سلیمانی یادآور شد: نمونه دیگر دعاوی شامل شکایات از مصوبات شورای شهر در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و مصوبات باغات در شعب دیوان است.

انتهای پیام/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 35536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =