تاکید ویژه مدیریت شهری پایتخت بر ارتقای سلامت شهروندان/ حجم زیادی از مشکلات بیمارستان‌ها در مناطق رفع شد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اهمیت ویژه مدیریت شهری به حوزه سلامت گفت: این امور موجب کم‌توجهی وزارت بهداشت به شهر تهران شده و وضعیت ارائه خدمات به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به هفته سلامت، اظهار کرد: هفته ملی سلامت بهانه ای است تا توجه همه از جمله مدیران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به سلامت به عنوان یک حقوق بنیادین جلب شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه با همکاری دست اندرکاران حوزه سلامت می توانیم نسبت به چالش های پیش روی حوزه سلامت و ترویج خودمراقبتی گام برداریم، یادآور شد: سلامت یکی از حیاتی ترین مسائل کشور است و نباید با نگاه های سطحی در سیاست گذاری، اهمیت آن تقلیل یابد.

وی با تأکید بر اهمیت ویژه مدیریت شهری به حوزه سلامت برای ارتقاء سلامت شهروندان، خاطرنشان کرد: این امور موجب کم توجهی وزارت بهداشت در شهر تهران شده و وضعیت ارائه خدمات به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مطلوب نیست و با شاخص های بهداشتی فاصله زیادی دارد؛ لذا دولت و مجلس باید اهتمام ویژه ای نسبت به این امر داشته باشند.

نجفی با اشاره به نقش کلیدی کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت در این حوزه، تصریح کرد: کمیته ای تحت عنوان سلامت در این کمیسیون برای پیگیری مسائل مرتبط با این بخش تشکیل شده و تلاش شده که این کمیته با تشکیل شورای عالی راهبردی و دعوت از افراد متخصص با هدف بهره گیری از ظرفیت های درون بخشی و برون بخشی مدیریت شهری جهت تولید فکر و راهکارهای اجرایی گام بردارد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به وجود مشکلات متعدد در مدیریت شهری، یادآور شد: در راستای بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها برای ایجاد زیرساخت های مطلوب شهری، سه کارگروه سلامت شهروندی، بهداشت محیط و کاهش خطر تشکیل شد.

وی افزود: بنابر نظرات افراد صاحب نظر، سازمان سلامت شهرداری تهران با ادغام شرکت های این حوزه به منظور افزایش کارایی و پرهیز از موازی کاری های معمول می تواند راهکار مناسبی در این راستا باشد.

نجفی با اشاره به بررسی مشکلات شرکت شهر سالم و پزشک خانواده برای ارتقاء وضعیت سلامت شهرداری در این کمیته، تصریح کرد: تشکیل هیئت های اندیشه ورز با حضور بانوان، بازدید مستمر اعضا از واحدها و ظرفیت های مناطق ۲۲ گانه و بررسی مناسب سازی معابر ویژه معلولین در سطح مناطق مورد پیگیری بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از بازدید مستمر از بیمارستان ها شهر با هدف احصاء مشکلات این حوزه و ارائه راهکارها در این زمینه خبر داد و افزود: خوشبختانه حجم زیادی از مشکلات در بیمارستان های موجود در مناطق ۲۲ گانه تهران برطرف شد.

گفتنی است در این جلسه از جهادگران حوزه سلامت از جمله دکتر عبدالجلیل کلانتری هرمزی، دکتر فرناد ایمانی، ایرج زعفرانی، لیلا زعفرانی و نصیبه عنبرستانی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 35537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =