تشکیل کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی سی و چهارمین نمایشگاه  کتاب

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل اولین جلسه کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون، ضمن اشاره به واگذاری مسئولیت کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطابق مصوبات کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه کتاب تهران با محوریت سازمان مدیریت بحران شهر تهران و با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه ۷ و سازمان‌های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان تشکیل می شود.

وی افزود: این ستاد از  ۲۰ اردیبهشت ماه تشکیل و تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال‌جاری در مجموعه مصلی امام خمینی(ره)  به منظور حفظ ایمنی در محل و ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث کارگاهی در زمان برپایی و نیز برچینی و جمع‌آوری غرفه‌ها قبل و بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب تشکیل می شود.

آرون گفت: همچنین بخشی از نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران و سازمان اورژانس تهران از ۱۳ اردیبهشت ماه تا اول خردادماه در محل، مستقر خواهند بود.

وی ایجاد محیطی ایمن برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران، پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و آمادگی اجرای عملیات مقابله مطلوب با حوادث احتمالی در زمان برگزاری نمایشگاه را از برنامه‌های شاخص سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این ستاد عنوان کرد.

آرون بر اهمیت انعکاس ناایمنی‌ها، عوامل حادثه‌ساز، عدم انطباق‌ها و ملاحظات هر یک از دستگاه‌های تخصصی و اجتناب از عادی‌انگاری ها تاکید کرد و گفت: بررسی میدانی مجموعه مصلی امام خمینی توسط دبیرخانه HSE شهرداری تهران در فروردین ماه سال جاری و تدوین و ابلاغ دستورالعمل تشکیل کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مهم ترین اقدامات انجام شده است.

وی افزود: ضرورت انجام بازدیدهای میدانی، ارزیابی‌های محیطی، جانمایی و استقرار تیم‌های امدادی، تهیه نقشه‌های امدادی، بهره‌برداری از ظرفیت نیروهای داوطلب، انجام واکسیناسیون کرونا و خدمات درمانی در محل، نصب علائم و تابلوهای خروج اضطراری، تفکیک مسیر ویژه امدادی، برگزاری تمرین میدانی و لحاظ ملاحظات ایمنی و بهداشتی در قراردادهای ناشران و غرفه‌داران از جمله برنامه های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 35613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =