افتتاح نخستین مرکز توانمندسازی سالمندان شهر تهران "فراهنگ" در منطقه ۲۱

با هدف بازفعال‌سازی سالمندان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و رفع چالش ها و مشکلات زندگی سالمندان؛ مرکز توانمندسازی "سالمندان فراهنگ" در منطقه ۲۱ افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" شهردار منطقه با اعلام خبر افتتاح نخستین مرکز توانمندسازی سالمندان شهر تهران، گفت: مرکز فراهنگ ویژه سالمندان شهر درصدد است با مشارکت گروه‌های متخصص در حوزه‌های توانبخشی فیزیکی، روانی، اجتماعی، مراقبت روزانه و سلامت به ارائه خدمات تخصصی به سالمندان شهر تهران با هدف بازفعال‌سازی آنها در عرصه های مختلف اجتماعی بپردازد.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: فعالیت اصلی در مرکز توانمندسازی سالمندان؛ رفع چالش‌ها و مشکلات زندگی سالمندان در دنیای مدرن امروزی و فراهم کردن فرصتی برای سالمندان به منظور خارج شدن از منزل و دریافت تحرک ذهنی، اجتماعی و همچنین مراقبت مورد نیاز است.

پوریافر ادامه داد: هدف از افتتاح این مرکز تخصصی؛ ارزیابی، تعیین وضعیت و ارائه برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی برای پربار کردن زندگی سالمندان، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی متناسب با نیازهای سالمندی، کاهش انزوای اجتماعی در میان سالمندان است.
 
وی تاکید کرد: قشر سالمند قشریست که نمی‌بایست فراموش شود و با لطف خداوند و همکاری شهرداری درصدد جذب و توسعه ظرفیت مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سالمندان، فرهنگ سازی و آگاه سازی اجتماعی به منظور تکریم سالمندان در خانواده و اجتماع، راه اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری ویژه سالمندان، بسترسازی برای انتقال تجارب سالمندان، برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های بین نسلی، کارآفرینی و اشتغال زایی سالمندان با تکیه بر ظرفیت‌های قبلی و فعلی آنها و اجرای برنامه‌های ورزشی، بازی‌ها و فعالیت‌های متنوع به منظور ارتقای وضعیت شناختی و بهبود عملکردهای ذهنی سالمندان هستیم.

انتهای پیام/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 35625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =