آیین نام گذاری خیابان معلم شهید عباس راصد در منطقه۲ تهران

‎همزمان با گرامیداشت روز معلم آیین رونمایی از تابلوی خیابان معلم شهید عباس راصد با حضور مدیران شهری منطقه۲، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران، روسای آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران و پلیس راهور منطقه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر، خانواده معظم شهید راصد و جمعی از فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ علی طهماسبی، مدیر روابط عمومی و دبیر کمیته نامگذاری منطقه در این مراسم ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری عزم جدی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته و در همین راستا مزین کردن معابر به نام شهدا با اهتمام انجام می شود.

وی با بیان اینکه ارزش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت:در دو سال گذشته بنا به درخواست خانواده شهدا تعدادی از معابرمنطقه به نام مقدس شهدا نامگذاری شده است و امید می رود با این اقدام بتوانیم فضای معنوی را در شهر فراهم کنیم.

عزتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه۲ نیز در ادامه با اشاره به اینکه شهید عباس راصد از فعالان قرآنی بود و صیانت از دین و قرآن را به عنوان مسیر زندگی خود انتخاب کرد گفت: امروز آموزش و پرورش منطقه تلاش دارد با برگزاری برنامه های قرآنی بتواند دین خود را به شهدا ادا کند و کسب بیش از ۱۰۰ رتبه منطقه ای و استانی در حوزه قرآنی افتخاری برای آموزش و پروش منطقه۲ است

همچنین روایتگری ایثار و فداکاری شهدا توسط یادگار دوران دفاع مقدس و بازگو کردن خاطرات شهید راصد توسط براد شهید بزرگوار و.... بخشی از این مراسم بود.

بر اساس این گزارش شهیدعباس راصد معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه۲ بود که در یست و سوم تیر ۱۳۶۷ در شلمچه به شهادت رسید.

برهمین اساس خیابان سیزدهم محله کوی نصر به دلیل واقع شدن اداره آموزش و پرورش منطقه پس از تصویب در صد و سی امین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، به نام معلم شهید عباس راصد نامگذاری شد.

انتهای پیام/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 35627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =