شهرداری تهران مسئولیت مستقیم برای توسعه گل و گیاه ندارد/ استفاده صددرصدی از آب خام برای آبیاری فضای سبز تهران

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه امروز صددرصد از آب خام برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، گفت: تا افق سال ۱۴۱۰ بهره‌گیری صددرصدی از پساب تصفیه شده محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علی محمد مختاری در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه که امروز-شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲- در محل بوستان گفت‌وگو برگزار شد، گفت: در نوزدهمین دوره این نمایشگاه بیش از ۲۵۰ تولید کننده داخلی و خارجی حضور دارند، این در شرایطی است که شهرداری تهران مسئولیت مستقیم برای توسعه گل و گیاه ندارد اما با هدف ارتقاء کیفیت زندگی با همکاری تولید کنندگان، فرهنگ گل دوستی و گل پروری را در میان شهروندان ارتقاء می‌دهد.

وی افزود: سرانه مصرف گل در جهان حدود ۱۰۰ شاخه به صورت متوسط است که ما با این سرانه فاصله زیادی داریم. این در حالیست که گل و گیاه می‌تواند برای انسان در شرایط دنیای امروزی امیدآفرین باشد. کشور ما در جایگاه هفدهم تولید گل و گیاه قرار دارد؛ اما در حوزه صادرات در رتبه ۱۱۰ قرار گرفته است. این در شرایطی است که ۱۵ تا ۲۰ هزار تولید کننده با ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در این حوزه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰۰ تنوع گونه گیاهی در کشور وجود دارد و با توجه به وجود چهار فصل در شرایط اقلیمی کشور فرصت بسیاری را در این حوزه ایجاد کرده؛ اما ضعف‌های موجود در حوزه بسته بندی و حمل و نقل شرایط صادرات را در حوزه گل و گیاه دچار تضعیف کرده، باید اقدامات ویژه‌ای در این حوزه انجام شود تا جایگاه خود را در بازارهای جهانی به دست آوریم.

وی تاکید کرد: دست اندرکاران این صنعت نیازمند حمایت دولت و مسئولین هستند تا بتوانند با ارز آوری به رونق تولید و اشتغال کشور کمک کنند.

مختاری ادامه داد: پیش از انقلاب تنها ۷۵ بوستان و نزدیک به ۲۹۰۰ هکتار فضای سبز درون شهری داشتیم که پس از انقلاب و تا امروز تعداد بوستان‌ها به ۲۳۶۸ بوستان و فضای سبز درون شهری به بیش از ۴۶ هزار هکتار افزایش یافته است. سال گذشته نیز ۱۵۰۰ هکتار به کمربند فضای سبز شهر تهران افزوده شد و حدود ۲۰۰۰ هکتار با دستور شهردار تهران امسال به کمربند فضای سبز شهر تهران از درخت‌های مثمر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی اقدامات خوبی انجام شده و امروز صددرصد از آب خام برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود و تا افق سال ۱۴۱۰ بهره گیری صددرصدی از پساب تصفیه شده محقق خواهد شد. امیدواریم در سال مهار تورم و رشد تولید شاهد رشد تولیدات ملی به ویژه در حوزه گل و گیاه باشیم.

انتهای پیام

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 35725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =