باغات حریم منطقه۲ صاحب شناسنامه شدند/ بانک اطلاعات باغات حریم منطقه۲ راه اندازی شد

شهردار منطقه۲ گفت: باغات واقع در محدوده ی حریم منطقه۲ صاحب شناسنامه شده و مشخصات آنها بر روی سامانه تحلیل اطلاعات مکانی بارگذاری شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی با اشاره به اینکه صیانت و حفظ هویت باغات شهری از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است،گفت: بدین منظور بانک اطلاعاتی و شناسنامه باغات حریم منطقه با تهیه و ثبت کلیه اطلاعات توسط ستاد حریم منطقه تهیه و راه اندازی شد.

شهردار منطقه ۲ گفت: شناسنامه باغات حریم  شامل اطلاعات توصیفی مبنی بر  مساحت  و مختصات  باغات و همچنین تعداد، نوع، محیط بن و کیفیت درختان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه ایجاد پایگاه اطلاعاتی باغات درسال گذشته آغاز و اردیبهشت سالجاری به پایان رسید، گفت: نقشه‌های باغات محدوده حریم شهرداری منطقه با فرمت (GIS)تهیه شده است.

صالحی افزود: تمام اطلاعات مذکور در سامانه اطلاعات مکانی شهر تهران بارگذاری و امکان  تسهیل در دسترسی به این اطلاعات فراهم شده است.

شهردار منطقه۲ گفت: براساس داده‌های به دست آمده از ۹۶ باغ موجود در کل محدوده حریم، منطقه ۵۸ باغ در محدوده درکه و ۳۸ باغ در محدوده فرحزاد واقع شده است.

صالحی  تهیه بانک اطلاعاتی جامع  را از راهکارهای صیانت از باغات شهری و  جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در باغات و اراضی حریم شهر برشمرد.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 35737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =