اقامه عزاداری کارکنان شهرداری منطقه ۲۰ در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع)

مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حرکت دسته عزاداری منطقه ۲۰ با حضور شهردار، مدیران ارشد و جمعی از پرسنل از ساختمان مرکزی این منطقه تا حرم آن حضرت برگزار شد و با حضور در صحن آن آستان مقدس به ساحت حضرت عبدالعظیم (ع) ابراز ارادت کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی با بیان اینکه هرساله آستان مقدس میزبان خیل زائرانی است که برای اقامه عزاداری به آن حرم مشرف می‌شوند گفت: به منظور حفظ و ترویج آئین‌های مذهبی و ایجاد فضای معنوی سیاهپوش کردن میادین منتهی به حرم، اهتزار ۵۰ تخته پرچم مشکی در پل‌های سواره رو و یک پرچم مشکی پایه بلند در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام شد.

ناظم رضوی افزود: در همین راستا نصب ۱۵ طرح تسلیت وفات آن حضرت در سازه ها و اکران طرح‌های تسلیت در ۵ نمایشگر میادین اصلی و نصب ریسه‌های پرچمی مشکی در میادین اصلی از جمله شهید قشقائی، هادی ساعی، مدرس، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و میدان امام هادی (ع) به متراژ ۶۰۰۰ متر انجام شده است.

او ادامه داد: برپائی استیج در خیابان حرم و هماهنگی برای استقرار مواکب مردمی، برپایی دسته عزاداری هیئت دانش آموزان دهه نودی و هشتادی با مشارکت آموزش و پرورش از میدان شهرری تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مشارکت در برپائی دسته‌های عزاداری از دیگر برنامه های انجام شده در سالروز وفات آن حضرت است.

شهردار منطقه اظهار داشت: به همین مناسبت از سوی آستان آن حضرت، آئین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم (ع) در صحن اصلی آستان همراه با برپائی دسته عزاداری خادمین این بارگاه نورانی، سخنرانی، مرثیه سرایی و محفل انس با قرآن در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که  نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 35740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =