همزمان با هفته ملی سلامت؛ حال خوب زندگی در منطقه ۱۶

سید مرتضی روحانی شهرداری منطقه ۱۶، اظهار داشت: ویژه برنامه های هفته سلامت با شعار "حال خوب زندگی" همزمان با مناطق ۲۲ شهرداری تهران از نهم لغایت پانزدهم اردیبهشت در منطقه ۱۶ اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶؛ وی ضمن اعلام این خبر گفت: هفته سلامت فرصت مغتنمی بود تا با آگاه سازی عموم شهروندان و جامعه در خصوص مسائل و چالش‌های حوزه سلامت  و ارتقا سطح سواد سلامت در جهت ترویج سبک زندگی سالم  و خود مراقبتی گام برداشت، حساس سازی در خصوص اهمیت و جایگاه سلامت شهر و شهروندان، ارتقا فرهنگ خود مراقبتی سلامت در میان شهروندان، ارتقا مشارکت‌های مردمی در راستای ارتقا سطح سلامت شهر و شهروندان، ارتقای زمینه همکاری سازمان‌های دولتی و غیر دولتی فعال در حوزه سلامت و ... از اهداف مهم اجرای این برنامه‌ها بود.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره اظهار داشت: در همین راستا شهرداری منطقه ۱۶ با شعار "حال خوب زندگی" ویژه برنامه های متنوعی را با تاکید بر فرهنگ سازی و اصلاح روش های زندگی تدارک دیده بود. برپایی گذر سلامت، جشن لبخند ویژه افراد دارای معلولیت، ویژه برنامه آهنگ سلامتی در مدرسه ابتدایی، استقرار اتوبوس سیار سلامت و برگزاری پویش "اهداء خون، اهدای زندگی"، جشنواره غذای سالم  و تورهای زیارتی و سیاحتی جز برنامه های اجرایی در هفته سلامت بود.

وی افزود: در همین راستا معاونت امور اجتماعی و فرهنگی (اداره تربیت بدنی و اداره سلامت) به منظور توسعه ورزش شهروندی و ایجاد نشاط در سطح بوستانها و مراکز فعالیت بدنی، ویژه برنامه" زنگ تحرک ورزش همگانی" را با حضوران شهروندان، مدیران شهری و...  در مورخ برگزار کرد، مبارزه با کم تحرکی و چاقی و بهبود سلامتی از طریق مشارکت در ایستگاه‌های ورزش شهروندی، فراهم نمودن فرصت پرداختن به ورزش برای همه اقشار جامعه با کمترین هزینه، تقویت روابط اجتماعی وتحکیم بنیان خانواده و مشارکت حداکثری شهروندان در فعالیت های ورزشی، ایجاد نشاط اجتماعی وپویایی در شهر از طریق ترویج شیوه فرهنگ زندگی سالم و ... از اهداف اجرای این برنامه بود.

فریده علیزاده مدیر اداره سلامت منطقه نیز استفاده حداکثری از مشارکت های مردمی از طریق کانون‌های اجتماع محور، سرای محلات، سمن‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی، توجه ویژه به مبانی غنی ایرانی-اسلامی سلامت، ارتقای سطح نشاط اجتماعی و گسترش مشارکت های اجتماعی با تاکید به مردمی سازی فعالیت‌ها و ... را از سیاست‌های اجرایی برنامه‌ها دانست و گفت: کارگاه‌های آموزشی مطابق روز شمار هفته سلامت در سراها، مساجد و مدارس سطح منطقه برگزار می شود. پردیس سلامت عنوان برنامه دیگری است که به همین مناسبت در بوستان‌های منتخب و میادین میوه و تره‌بار و ایستگاهای مترو و ترمینال جنوب واقع در سطح منطقه با استقرار میز خدمت سلامت و با هدف ارتقاء فرهنگ خودمراقبتی برگزار شد.

همچنین از فعالان، دبیران کانون ها و گروه های جهادی فعال در حوزه سلامت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 35741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =