پرونده سال مالی ۱۴۰۱ شهرداری تهران در موعد قانونی بسته شد

مدیر کل امور مالی و اموال شهرداری تهران ضمن اشاره به ثبت بیش از ۱۱۲ هزار فقره سند در شهرداری تهران گفت: دفاتر مالی شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در موعد مقرر و قانونی خود در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری بسته شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، مصطفی قویدل با اعلام این خبر اظهار داشت: در شهرداری تهران علاوه بر سازمان‌ها و شرکت‌ها که در قالب موافقت نامه، بودجه دریافت می‌کنند، ۳۱ مرکز هزینه شامل ۲۲ منطقه و مراکز دیگر وجود دارد که در فرآیند بستن حساب‌ها، نسبت به تطبیق حساب فی‌مابین، مغایرت گیری، تطبیق سیستم اموال و انبار، درآمد با حسابداری، استهلاک گیری اموال و دارایی ‌ها وغیره برابر قوانین و مقررات و رعایت بخشنامه‌های صادره اقدام کردند.

وی افزود: از آنجا که تاکید شورای اسلامی شهر تهران و مجموعه مدیریت شهری، ایجاد شفافیت و انضباط مالی بوده، بر اساس تدابیر معاون مالی و اقتصاد شهری مکاتبات و اقدامات اولیه جهت بستن حساب‌ها، از اوایل اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل امور مالی و اموال تصریح کرد: علیرغم تعطیلات ابتدای سال و چند روزه عید سعید فطر، فرآیند بستن حساب‌ها از ابتدای سال جاری با جدیت و برگزاری جلسات متعدد دنبال شد و با رعایت استانداردهای عمومی و حسابداری، در موعد قانونی به سر انجام رسید.

قویدل با اشاره به تهیه و ارسال کاربرگ های کنترلی بستن حساب‌ها به کلیه واحدها به عنوان نقشه راه اظهار داشت: این امر باعث بهبود کیفیت و تسریع در انجام امور مربوط به بستن حساب‌ها، تحقق مناسب تر گزارش عملکرد تلفیق بودجه و جلوگیری از ایجاد بند گزارشات حسابرسی شد.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 35744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =