نیازهای جامعه اوتیسم را در شورای شهر مطالبه می‌کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای بیماران خاص گفت: ما حتماً نیازهای جامعه اوتیسم را به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطالبه خواهیم کرد تا دستگاه‌های متولی بتوانند در این حوزه کمک کرده و نقش آفرین باشند.

به گزارش شهر، نرگس معدنی‌پور در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات عمرانی مرکز جامع اوتیسم ایران با بیان اینکه صاحبان اصلی این مراسم جامعه اوتیسم هستند، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در هفته ملی سلامت و ماه جهانی اوتیسم، این اقدام بسیار موثر، قرار است به همت شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲۲ رقم بخورد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مراسم کلنگ زنی اولین مرکز جامع اوتیسم کشور پیش درآمدی برای افتتاح سایر مراکز مورد نیاز باشد، افزود: قطعا ایجاد اولین مرکز قدم موثری خواهد برای اینکه که حوزه های اجرایی و دستگاه های متولی وظیفه خودشان را در این امر اجرایی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نیازهای خانواده های اوتیسم مطرح کرد:‌ طبیعتا ایجاد مراکز مختلف برای این جامعه هدف از جمله ایجاد مراکز نگهداری موقت و شبانه روزی، اشتغالزایی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، درمانی، بهداشتی و توانبخشی خواسته این جامعه هدف بوده و لازم است دستگاه‌های اجرایی با کمک سازمانهای مردم نهاد و خیرین و مردم در راستای کمک به این خانواده ها به ایجاد این مراکز بپردازند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه فرزندان اوتیسم از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: فرزندان اوتیسم می توانند ضمن آموزش و تحصیل، در حوزه‌های اشتغال نیز فعال باشند.

وی افزود: امیدواریم ضمن افتتاح زودهنگام این مرکز شاهد افتتاح مراکز دیگری از این دست نیز در سطح شهر و کشور باشیم.

معدنی پور تاکید کرد: قطعا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درخصوص این بیماری به جامعه یکی دیگر از عواملی است که نیاز است با کمک دستگاه های اجرایی و مردم به آن پرداخته شود. چراکه با اطلاع رسانی و آگاه بخشی به مردم و شهروندان می توانیم در کنار خانواده های اتیسم باشیم و آنها را همراهی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی برای شناساندن بیماری اتیسم و بیماران اتیسمی یکی از وظایف حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به لزوم مناسب سازی فضاهای شهری برای این جامعه هدف ادامه داد: فضاهای عمومی و مجموعه ها و زیرساخت های شهری باید برای جامعه اتیسم مناسب سازی شوند تا این گروه هدف بتوانند با حضور در جامعه از فضاهای شهری مانند حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری، ورزشی و اجتماعی استفاده کنند.

معدنی پور اظهار کرد: توجه به موضوعات والدین دارای فرزند اتیسم نیز باید مورد نظر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد. ما حتما نیازهای این جامعه هدف را به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر و به ویژه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطالبه خواهیم کرد تا دستگاه‌های متولی حمایت های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 35747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =