با وجود چالش های فراوان؛ مصمم به رفع مشکلات سنوات گذشته هستیم

«مهدی اخ الصنایع» شهردار منطقه ۱۰ در قرار خدمت داوود گودرزی رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران در این منطقه، ضمن معرفی فرصت‌ها و تهدیدهای دیار مهر و ایمان، مهم ترین معضل منطقه را مشکلات به جا مانده از دوره های قبل اعلام کرد و اظهار کرد که در رفع این مشکلات با چالش‌های فراوانی مواجه هستیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» کمبود و فقر سرانه‌های عمومی را یکی از مهم ترین مشکلات جدی منطقه دانست و گفت: این منطقه برای جبران کاستی های گذشته و افزایش سرانه های مورد نیاز شهروندان، برای تملک و احداث بوستان، پارکینگ و مراکز فرهنگی به بودجه بالایی نیاز دارد که اگر این امر در زمان خود و طی سال‌های گذشته انجام شده بود، اکنون شامل افزایش هزینه مضاعف نمی‌شد.

«اخ الصنایع» به بیان مشکلات منطقه، از جمله ایستگاه متروی حبیب اله واقع در تقاطع خیابان آزادی و خیابان شهیدان پرداخت و گفت: ورودی شمالی این ایستگاه، طی سال‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است اما ورودی جنوبی با وجود تکمیل بودن، گشایش نیافته است که برای حل اینگونه موضوعات داخلی، نیازمند اعطای اختیارات لازم از سوی شهردار تهران به شهرداران مناطق هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۴٪ از منطقه درگیر بافت فرسوده و ناپایدار است بیان کرد: منطقه ۱۰ برای احیا و نوسازی بافت فرسوده، به دنبال اجرای متد جدید ساخت و ساز با مقبولیت مناسب برای مالکان و سرمایه‌گذاران هستیم تا بتوانیم نوسازی را در وسعت بلوک‌های شهری ایجاد کنیم.

شهردار منطقه در پایان سخنان خود ، به ایجاد و اقدامات کارگروه عفاف و حجاب در منطقه اشاره کرد و گفت: با حضور بانوان تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی منطقه، این کارگروه تشکیل شده و با کمک تمامی مجموعه‌های مختلف فرهنگی سطح منطقه، برنامه‌های تشویقی نظیر برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی در دستور کار قرار گرفته است، که مشوق بانوان منطقه در جذب به حجاب اسلامی باشد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز دراین بازدید به بررسی مهمترین موضوعات مطرح در منطقه پرداخت و با اشاره به نگاه تحولی شهردار تهران، اظهار کرد: همه اجزای شهرداری باید به دنبال ایجاد تحول باشند و اولین قدم در پیاده‌سازی چنین دیدگاهی این است که هر کدام از ما یک مدیر تحولی باشیم و در گام دوم با اراده، پشتکار و کار جمعی این گفتمان را تسری دهیم.

وی به رویکرد سازمان بازرسی در شهرداری اشاره کرد و افزود: ما می‌خواهیم کارآمدی، سلامت و سالم سازی محیط را ارتقاء دهیم تا هم شهر بهتر و سالم‌تری داشته باشیم و هم مردم خدمات بهتری را دریافت کنند.

گودرزی با بیان اینکه برای نوکری و خدمت به مردم راه و مسیرمان روشن و هدف مشخص است، تاکید کرد: در این مسیر علی‌رغم همه کارشکنی‌ها، جوسازی‌ها و مسائل حاشیه‌ای و رسانه‌ای، تلاش کرده‌ایم به‌دور از این مسائل و حواشی وقت و انرژی خود را صرف کار و خدمت کنیم.

وی با انتقاد از برخی بروکراسی‌های اداری و اتلاف وقت شهروندان در انجام امور شهری، عنوان کرد: چند مرحله‌ای کردن کارها درست نیست و اگر در جایی می‌توان با اصلاح فرآیندها، رویه‌ها، آیین‌نامه‌ها و همچنین دستورالعمل‌ها کارها را در مدت زمان کمتری انجام داد، باید این اصلاحات صورت گیرد.

با وجود چالش های فراوان؛ مصمم به رفع مشکلات سنوات گذشته هستیم

با وجود چالش های فراوان؛ مصمم به رفع مشکلات سنوات گذشته هستیم

با وجود چالش های فراوان؛ مصمم به رفع مشکلات سنوات گذشته هستیم

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 35755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =