ماجرای پرده‌های واگن بانوان چه بود؟/ پاسخ شهرداری تهران به مطالبه کهنه خانم‌ها

اقدام درست و منطقی شهرداری تهران برای راحتی بانوان، با آدرس غلط جریان سیاسی مواجه شد؛ جریانی که در دهه ۶۰ سردمدار برخورد خشن و بی قاعده با زنان و مردان بود.

شهرداری تهران در اقدامی فرهنگی برای راحتی بانوان در مترو، قسمتی از واگن بانوان را پرده نصب کرده است. همین موضوع تیتر یک رسانه‌های اصلاح‌طلب شده است و با دادن آدرس‌های غلط به مخاطب سعی در مصادره به مطلوب کردن این موضوع هستند.

بدیهی است که جداسازی بانوان در قطار و اتوبوس‌ها موضوع جدیدی نیست و حتی این موضوع به دوره خود اصلاحات برمی‌گردد. اگر به محل نصب این پرده‌ها دقت کنیم متوجه می‌شویم که این پرده‌ها در اواسط واگن بانوان نصب شده است، یعنی واگن بانوان متشکل از یک واگن و نصف واگن بعدی که در سر و انتهای قطارهاست. این پرده‌ها در بین نصف و یک واگن اختصاصی بانوان نصب شده است.

فارغ از نگاه‌های سیاست زده که این روزها برخی از اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون برای هر موضوعی، مسئله‌ای می‌سازند، برخی از کاربران این اقدام را مثبت ارزیابی کردند و نوشتند برای راحتی بانوان در واگن اختصاصی خودشان اقدام شایسته‌ای بود. شهرداری تهران در پاسخ به این اقدام گفت که به درخواست بانوان وبرای راحتی آنها پرده بین واگن بانوان تعبیه شده است.

سال‌هاست که بانوان همیشه به ورود آقایان به واگن اختصاصی‌شان گلایه دارند برای این مطالبه در فارس‌من پویش پرامضایی ثبت شده است. یکی از دلایلی که بین واگن بانوان پرده نصب شده است پیگیری شهرداری به مطالبه بانوان بود. شهرداری تهران با این اقدام می‌تواند تا حدودی مطالبه بانوان را در این‌باره پاسخ دهد.

منبع: فارس 

پایان پیام/.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 35763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =