ضرورت برخورد با مغازه‌دارانی که فضای پیاده‌رو مقابل فروشگاه‌شان را تصرف کرده‌اند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی فروشگاه‌ها به مرور زمان، فضای پیاده‌روها را بخشی از فضای فروشگاه خود دانسته و بساط فروش خود را در این محوطه برپا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اشغال فضای پیاده روها توسط فروشگاه ها، اظهار کرد: فروشگاه ها به مرور زمان، پیاده رو ها را بخشی از فضای فروشگاه خود می دانند که انتظار داریم شهرداری تهران پیگیری های لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته خواستار بررسی نقص فنی پله های برقی سطح شهر به ویژه مترو شدیم اما متأسفانه توجهی به این تذکر نشد. اگر قرار است نسبت به موضوعی که در سطح شهر وجود دارد تذکری را بر اساس وظیفه نظارتی خود بدهیم و شهرداری توجه نکند، نیازی به حضور ما به عنوان عضو شورا نیست.

نجفی با بیان اینکه برای چندمین بار تذکر می دهیم که نقص فنی پله های برقی رفع شود، گفت: یکی از مشکلات این است که شهر ما به سمت سالمندی می رود و باید به این وضعیت رسیدگی شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در شب عید، خیابان ولیعصر و محدوده تئاتر شهر رسما اجاره داده شد، خاطرنشان کرد: قرار بود برای شب عید به این افراد کمک شود اما هنوز مستقر هستند؛ اگر قرار است به مغازه تبدیل شود فضاهای دیگر در همین محدوده سرقفلی میلیاردی دارند. باید سریع تر به این وضعیت رسیدگی شود چراکه نمای شهر را به هم می ریزد.

همچنین علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ساماندهی محوطه تئاتر شهر در یک سال اخیر، گفت: این اقدام باعث شد که افراد در این فضا بمانند اما صحبتی با معاون خدمات شهری داشتیم که سریعتر دست فروشان جمع آوری شوند.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 35769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =