پل قدیمی «خوشمرام» در فرحزاد ایمن‌سازی می‌شود

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ایمن سازی پل "خوشمرام" واقع در تقاطع رودخانه فرحزاد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، اسماعیل سلیمی با بیان اینکه پل خوشمرام یکی از پل‌های قدیمی ساخته شده روی رودخانه فرحزاد است که دسترسی بین منطقه ۲ و ۵ را در این محدوده فراهم می‌کند، گفت: بارش‌های شدید و سیلاب در رودخانه فرحزاد همواره تهدید جدی برای این پل بوده تا آنجا که بارش‌های فروردین ۱۳۹۸ این پل را تا آستانه تخریب پیش برد.

وی گفت: آسیب جدی دیواره های بالادست و پایین‌دست و آبشستگی‌های زیر دیواره های پل، احتمال تخریب این پل را در بارش های آینده بیش از پیش افزایش داده است.

سلیمی افزود: به همین منظور با پیگیری مدیر اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۵ و عوامل شهرداری منطقه ۲، پس از بازدید و برگزاری نشست‌های مشترک در خصوص ایمن‌سازی این پل و دیواره های آن تصمیم گیری لازم بعمل آمد.

سلیمی افزود: بر همین اساس اجرای طرح جدید پل خوشمرام و بهسازی جداره‌های بالادست و پائین دست آن با در نظر گرفتن طرح احیا و ساماندهی رودخانه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد : البته باید تا زمان اجرایی شدن طرح مذکور؛ ایمن سازی، ترمیم و مرمت دیواره و لایروبی مستمر در محدوده این پل انجام شود.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 35863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =