نشست‌های تعاملی «چهارشنبه‌های همدلی و اتحاد، در مناطق» سازمان‌ها و شرکت‌ها کلید خورد

نشست های تعاملی «چهارشنبه های همدلی و اتحاد» در مناطق سازمان‌ها وشرکت‌ها با حضور مدیران کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه، ارزیابی عملکرد و کنترل پروژه شهرداری تهران کلید خورد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، نخستین دوره نشست‌های تعاملی اداره کل برنامه وبودجه و اداره کل پایش برنامه و ارزیابی عملکرد با مناطق و سازمان ها وشرکت‌ها در راستای طرح چهارشنبه‌های همدلی و اتحاد حوزه برنامه ریزی در منطقه ۱۹ و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با حضور مدیران این مجموعه‌ها برگزار شد.

امیر شهرابی مدیرکل برنامه وبودجه شهرداری تهران از اجرای چهارشنبه‌های همدلی و اتحاد معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا برای برپایی جلسات مشترک دوسویه با تمامی مناطق و سازمانها و شرکت‌های تابعه شهرداری خبر داد و گفت: انتقال رویکردهای این معاونت به زیرمجموعه‌ها در حوزه برنامه و بودجه، پایش و ارزیابی عملکرد و منابع انسانی و همچنین دریافت چالش‌ها و مسائل اجرایی آنان و ارائه راهکارهای حمایتی از جمله اهداف این جلسات مشترک و تعاملی به شمار می رود که این برنامه هر هفته برای سایر مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها تداوم خواهد یافت.

شهرابی با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب دارای دو کدپروژه در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران است افزود: امسال احداث دسترسی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و اتصال آن به مرقد مطهر امام (ره) و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های نمایشگاه شهرآفتاب از جمله پروژه هایی است که بودجه به آن اختصاص یافته است و اجرای آن باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل برنامه وبودجه شهرداری تهران با اشاره به موضوع درآمد سازمان ها و شرکت‌ها گفت: درآمدزایی مقوله بسیار مهمی است که در شهرداری تهران توسط سازمان ها  و شرکت ها و حتی مناطق باید خلاقانه پیگیری شود. در خصوص شرکت شهر آفتاب نیز توسعه نمایشگاه و افزایش تعداد نیروی انسانی باید به افزایش درآمد این مجموعه منجر شود.

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهرآفتاب نیز طی سخنانی گزارشی از وضعیت برگزاری نمایشگاه ها و چالش های پیش رو ارائه داد و خواستار همراهی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران برای رفع این موارد و رونق نمایشگاهی در این مجموعه شد.

در ادامه کامران سلطانی معاون نظارت بر اجرای بودجه ستاد، سازمانها و شرکتهای اداره کل برنامه و بودجه تحلیلی از وضعیت بودجه و منابع انسانی مجموعه شهرآفتاب ارائه داد. همچنین سهیل کوثری معاون نظام فنی و اجرایی اداره کل برنامه و بودجه نیز با اشاره به حکم ۲۷ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران گفت: طبق این حکم انجام توافقات با مراجع دولتی و ایجاد الزامات قانونی به منظور برگزاری کلیه نمایشگاه های بزرگ مقیاس سطح شهر تهران در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب و همچنین تکمیل دسترسی های ترافیکی آن تا حداکثر یک سال پس از ابلاغ برنامه چهارم بر عهده مجموعه شهر آفتاب است که باید در دستور کار قرار گیرد.

زمانی نژاد معاون دفتر پایش برنامه، ارزیابی عملکرد و کنترل پروژه شهرداری تهران نیز ملاک ارزیابی این دفتر را بر اساس ۴ تحول مدنظرشهردار تهران عنوان کرد و ضمن تاکید بر لزوم تعیین شاخص های ارزیابی بر اساس رویکرد جدید مجموعه شهرآفتاب، ارائه داده های دقیق و کامل، اتصال به سامانه های منابع انسانی، فاینانس وHSC  و بارگذاری در سامانه کنترل پروژه را از مجموعه شهرآفتاب خواستار شد.

در نشست تعاملی اداره کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه، ارزیابی عملکرد و کنترل پروژه در منطقه ۱۹ نیز امیر شهرابی بر لزوم حمایت از مناطق محروم وکمک های اعتباری در حد مقدورات اداره کل به ویژه رفع مشکلات اعتباری پروژه های منطقه ای که تاثیرگذاری بیشتر بر زندگی شهروندان خواهد داشت؛ تاکید کرد.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ نیز در این نشست در خصوص وضعیت و موقعیت ویژه این منطقه با توجه به بر استهلاک معابر منطقه بر اساس قرار داشتن منطقه به عنوان یکی از ورودی های اصلی شهر تهران  و مشکلات خاص منطقه ۱۹ توضیحاتی ارائه داد و همراهی حوزه برنامه ریزی برای مرتفع سازی مشکلات و خدمت رسانی به شهروندان را خواستار شد.

در ادامه محمد امیرآبادی مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران ضمن تشریح وضعیت منطقه ۱۹ در خصوص شاخص های ارزیابی ۶ ماهه مناطق مرتبط با رویکردهای ۴ گانه ابلاغی شهردار تهران، اجرای به موقع و باکیفیت پروژه های طرح من شهردارم، اولویت اجرای تمامی پروژه های نیمه تمام توضیحاتی بیان نمود.

در این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت بودجه ۱۴۰۲ و تکالیف منطقه در احکام برنامه چهارم توسط معاونین اداره کل برنامه و بودجه، گزارشی از پروژه‌های اجرایی پیش بینی شده در سال ۱۴۰۲ توسط معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی ارائه شد و سپس مدیران دفتر پایش و ارزیابی تحلیلی از عملکرد شهرداری منطقه ۱۹ را مطرح کردند.

در پایان نیز تیم معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۱۹ به همکاران این مجموعه خداقوت گفتند.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 35926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =