احداث « آتش بر »در باغات و جنگل‌های منطقه۲/اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی درجنگل ها و باغات منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به عملیات گسترده ساماندهی فضای سبز منطقه۲ ، گفت:. طرح ساماندهی فضای سبز با اجرای طرحهای تشتک زنی و جمع آوری علفهای هرز با هدف پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی اجرا می شود

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اولویت برنامه‌های منطقه در صیانت از فضای سبز گفت: منطقه۲ به لحاظ وجود ۲۰۲۵ هکتار فضای سبز از مناطق برخوردار و مطلوب شهر تهران در بحث سرانه فضای سبز است، برهمین اساس، در آستانه  فصل گرما به منظور پیشگیری از احتمال آتش سوزی در سطح فضای سبز و باغات منطقه، برنامه ریزی منسجم جهت جمع آوری علف‌های هرز صورت گرفت.

پاکسازی۷۰ درصد از اراضی از علف های هرز

وی افزود: عملیات حذف و جمع آوری علف‌های هرز در باغات، زمین‌های غیر محصور، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی به صورت برنامه مستمر انجام می شود و در حال حاضر ۷۰ درصد از اراضی از علف‌های هرز پاکسازی شد.

طاهری با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی در سطح منطقه می‌شود، گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی، تشکیل اکیپ های اطفاء حریق در سطح باغات و احداث آتش بر در نقاط پر خطر شناسایی شده در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲ در پایان فعال کردن گشت‌های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق با توزیع اطلاعیه‌های هشدار دهنده در مناطق بحرانی انجام می شود.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 35939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =