بازگرداندن مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده پس از ۱۰ سال/ شبکه بانکی به تکلیف خود عمل نکرده است

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران گفت: بازگرداندن مشوق های نوسازی مهمترین اقدام مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده در دوره جدید مدیریت شهری پایتخت پس از ۱۰ سال است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سید مهدی هدایت در برنامه خبری «تهران ۲۰» گفت: بازگرداندن مشوق های نوسازی مهمترین اقدام مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده در دوره جدید مدیریت شهری پایتخت پس از ۱۰ سال است.

وی افزود: شبکه بانکی در چند ماه گذشته به تکلیف خود برای پرداخت تسهیلات نوسازی عمل نکرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: تصویب و ابلاغ طرح‌های «موضوعی» و «موضعی» برای بازآفرینی محلات فرسوده دیگر برنامه ماست.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه گفت: در زمینه نوسازی بافت تاریخی ضوابط را به وزارت گردشگری و میراث فرهنگی داده ایم و منتظر جواب هستیم.

 وی افزود: ایجاد قرارگاه مسکن در این دوره مدیریت شهری باعث شد که موضوع احیای بافت فرسوده را به بازآفرینی تبدیل کنیم.
هدایت ادامه داد: با حمایت های شورای شهر ساخت ۲۰ هزار مسکن را به صورت مشارکتی در شهر تهران شروع کرده ایم‌ که در مناطق مختلفی در حال ساخت است.

در ادامه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بیان کرد:  دو موضوع را شهرداری پیش می برد بخش اول اجاره داری است که شهرداری می خواهد به دولت در موضوع اجاره داری کمک کند. 
هدایت تاکید کرد: بحث دوم موضوع فروش متری مسکن است که از منابع خردی که دارد، استفاده کند که بیشتر در زمینه مسکن استطاعت پذیر است. به طوری که طرح آن تدوین شده و از طریق شورای شهر تهران و تصویب آن فروش متری مسکن آغاز می شود.

وی گفت: هدف این است که منابع خرد مردم را به سمت تولید مسکن بیاوریم تا هم مردم از این طریق صاحب خانه شوند و هم منابع خرد در مسیر ساخت مسکن به کار گرفته شود. این مسکن ها در بورس کالا مطرح می شود و در قالب اوراق سلف اسلامی ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان گفت: پیش بینی ما این است که اگر هیات مدیره سازمان بورس این مصوبه را بدهد، ما زیر ساخت ها را در شهرداری تهران می توانیم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: 35970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =