تقدیر از عملکرد مناطق برتر در حوزه ایمنی، سلامت و محیط زیست(HSE) شهرداری تهران

جلسه مشترک مدیران HSE مناطق ۲۲گانه شهر تهران با رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت با هدف بررسی موضوعات مربوط به ایمنی،سلامت و محیط‌زیست در مرکز عملیات اضطراری تهران برگزار و از مناطق برتر شهرداری تقدیر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه ویژه به موضوع  HSE یکی از دغدغه‌های ما در کمیته ایمنی شوراست، چون واقعیت امر این است که موضوعات ایمنی، سلامت و محیط‌زیست تاثیر به سزایی در حوزه تحقق شهر ایمن و دستیابی ما در رسیدن به اهدافمان در حوزه  شهر پایدار دارد.

وی افزود: سلامت، ایمنی و محیط زیست موضوعاتی است که با هم عجین شده است و  و هر کدام به مخاطره بیفتد تاثیر روی  بقیه موارد می‌گذارد.

بابایی یادآور شد: اگر در حوزه ایمنی دچار مشکل شویم، سلامت شهروندان به مخاطره می‌افتد. اگر در حوزه محیط زیست مخاطراتی داشته باشیم، روی سلامت و ایمنی تاثیر می‌گذارد.لذا برای چنین موضوعاتی که با هم عجین شده است باید در قالب یک مدیریت واحد حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران و تاکید شهردار تهران در خصوص ساختار سازمانی HSEدر مناطق ۲۲گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران، افزود: در حال پیگیری ویژه هستیم تا تکلیف ساختار مشخص شود، چون موضوع فعالیت HSE  با جان شهروندان در ارتباط است و یکی از دغدغه‌های جدی شهردار تهران است، در نتیجه موضوعی نیست که زمین بماند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: تا زمانی که نظامنامه تدوین و دستورالعمل‎‌های فرایند اجرایی ابلاغ شود،  دوستان به بحث عدم انطباق‌های محیطی که توی پارک‌ها و معابر هست توجه جدی داشته باشند.

در ادامه این نشست علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به جایگاه فرادستگاهی سازمان در ورود به موضوعاتی چون ایمنی کالبدی، شریان‌های حیاتی، ساختمان‌‎های ایمن  و بازارها، از HSE نیز به عنوان یکی از این موضوعات نام برد که ظرفیت قانونی و ضمانت اجرایی لازم برای ورود به موضوعات آن و عدم انطباق‌ها و تلاش برای رفع آن در سطح شهر وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای تدوین نظامنامه و یادآوری این نکته که در حال حاضر نظامنامه تدوین شده مورد تایید ارکان شهرداری است از تلاش جدی برای تدوین ساختار و حل مسائل آن خبر داد.

در ادامه این جلسه مدیران HSE  در جلسه پرسش و پاسخ به طرح مسائل و موضوعات حوزه خود پرداختند.

 همچنین در ادامه این نشست ضمن معرفی مناطق برتر شهرداری در زمینه توجه به موضوعات HSE ، از مدیرانHSE مناطق ۸، ۴ و منطقه ۷  تقدیر شد.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 36025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =