هفته دوم چهارشنبه‌‎های همدلی و اتحاد در منطقه ۱۸ و سازمان‌ پسماند

دومین دوره نشست‌های تعاملی «چهارشنبه های همدلی و اتحاد» با حضور مدیران کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه، ارزیابی عملکرد و کنترل پروژه شهرداری تهران در منطقه ۱۸ و سازمان‌ مدیریت پسماند برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، در نشست تعاملی و همدلی با منطقه ۱۸ امیر شهرابی مدیرکل برنامه وبودجه شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه های مناطق، شرط بلامنازع اجرای پروژه های جدید در مجموعه شهرداری تهران را طی فرایند تایید تخصصی بر اساس دستورالعمل دانست و افزود: امسال عملیات عمرانی معابر به ویژه آسفالت ریزی که از ضرورت های تسهیل عبور و مرور و جزو مطالبات مردمی نیز هست باید به طور جدی مورد اجرا قرار گیرد.

شهرابی با اشاره به طرح من شهردارم گفت: پروژه های طرح من شهردارم طبق نظر و درخواست مردم به تمامی واحدهای شهرداری تهران ابلاغ شده و باید هر چه سریع تر اجرا شود.

وی از تقویت جایگاه نظارت بر اجرای بودجه به عنوان یکی از وظایف ذاتی اداره کل برنامه و بودجه یاد کرد و افزود: استراتژی ما دعوت از مجموعه های مختلف شهرداری تهران به همفکری برای رفع چالش‌های اجرایی حوزه هایی چون خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی و... در راستای حل معضلات شهری، حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی، جلب رضایت مردم و خدمات رسانی به شهروندان شریف تهرانی است.

در ادامه محمد امیرآبادی مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز ضمن بیان نکاتی در خصوص ارزیابی مناطق اذعان داشت: طرح های «من شهردارم» و«نگهداشت شهر» در ارزیابی مناطق مدنظر قرار دارد. طرح من شهردارم هم در ارزیابی ۶ ماهه و هم ارزیابی سال ۱۴۰۲ مناطق، ستادها، سازمانها و شرکتها ملاک عمل قرار خواهد گرفت. امیرآبادی از آماده سازی کارنامه الکترونیک مناطق خبر داد و افزود: کارنامه ارزیابی عملکرد مناطق تا پایان اردیبهشت ماه  آماده شده و برای شهرداران مناطق ارسال می شود.

خسروی شهردار منطقه ۱۸ نیز، احداث و تجهیز درمانگاه منطقه ۱۸، احداث ساختمان اداری و پارکینگ منطقه و احداث خیابان ۴۵ متری بهار و زیرگذر حسینی را از پروژه‌های اولویت دار این منطقه در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

کوثری معاون نظام فنی و اجرایی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران نیز ضمن اشاره به تکلیف منطقه ۱۸ در حکم ۷۶ برنامه چهارم، برضرورت اهتمام مناطق برای اجرای احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران تاکید کرد و گفت:  ۱۴ حکم برای مناطق ۲۲گانه در برنامه چهارم پیش بینی شده و در ۲۶ شاخص نیز نقش آفرینی خواهند داشت که باید مورد توجه ویژه مناطق قرار گیرد.

در نشست تعاملی با سازمان مدیریت پسماند نیز بودجه ابلاغی این سازمان در سال ۱۴۰۲ و تقسیم بندی آن در حوزه‌های زیرساختی و احداثی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از رشد ۸۰ درصدی اعتبار سازمان مدیریت پسماند در سال جاری خبر داد و بر ضرورت هزینه آن برای شهر و شهروندان، توجه به درآمدزایی در حوزه پسماند و تمرکز بر بهره وری سازمانها و شرکتها و مدیریت هزینه ها تاکید کرد.

همچنین امیرآبادی از راه اندازی داشبورد مدیریتی شهردار تهران خبر داد و با اشاره به اتصال آن به سامانه آرادکوه، بارگذاری اطلاعات دقیق و به روزسازی داده ها را در سامانه از سازمان مدیریت پسماند خواستار شد.

شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: امسال حوزه عمرانی پسماند بر اساس بودجه ۱۴۰۲ پروژه هایی چون بهسازی و تجهیز مجتمع آرادکوه، ایجاد واحدهای پردازش مکانیزه در آرادکوه،  احداث سایت پسماند حجیم، کارخانجات کاهش دفن زباله و تولید انرژی، ایجاد زیرساختهای شهرک پسماند، اجرای برنامه عملیاتی طرح جامع، توسعه و تجهیز مجتمع بازیافت جاجرود را در دستور کار دارد.

وی از شهرک بازیافت به عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک برای شهرداری در آینده یاد کرد و افزود: با احداث این شهرک در محل کهریزک، درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد خواهد شد. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از خرید ۷۵۰۰ مخزن زباله خبر داد و گفت: تامین مخازن زباله از جمله برنامه های سال ۱۴۰۲ ما به شمار می‌رود که بودجه نیز به آن اختصاص یافته است.

در این نشست با اشاره بر تکالیف سازمان مدیریت پسماند در ۴ حکم برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، (احکام ۵۴ تا ۵۷) بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی شهروندی در خصوص مدیریت پسماند تاکید شد.

انتهای پیام/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 36115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =