بررسی ارزیابی ریسک و مخاطرات اولویت‌‎دار شهر تهران

نشست کمیته ارزیابی خطر با هدف بررسی ارزیابی ریسک شهر تهران و فرایند شناسایی مخاطرات در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان و جمعی از اساتید دانشگاهی و متخصصان، معاونان و مدیران سازمان برگزار شد، علی نصیری رئیس سازمان با اشاره به این که این نخستین جلسه رسمی کمیته با هدف بررسی تدوین اسناد سه‌گانه مدیریت بحران تهران است، یادآور شد: در این جلسه به عنوان اولین اقدام وضعیت ریسک شهر تهران را  ارزیابی خواهیم کرد.چرا که ۶ سال است که ارزیابی ریسک شهر تهران بروزرسانی نشده و امسال می‌خواهیم این ارزیابی را بروزرسانی کنیم تا مبنای اسناد سه‌گانه هم قرار بگیرد.

وی افزود: خیلی از تکالیفی که در شرح خدمات برنامه‌های سه‌گانه به ویژه برنامه پیشگیری و کاهش خطر و بخشی از برنامه آمادگی و پاسخ برای بحث تدوین برنامه‌های اختصاصی تکلیف شده منتظر نتایج جلسه امروز و جلسه متعاقب آن است.

بنابراین گزارش، این جلسه با عنایت به تدوین اسناد سه گانه مدیریت بحران شهر تهران به کارفرمایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مشاوره پژوهشکده سوانح طبیعی، تشکیل و بر مبنای مصوبات آن در خصوص فرایند شناسایی و انتخاب مخاطرات اولویت‌دار پایتخت تصمیم‌گیری شد.

بر این اساس، در این نشست پس از بررسی روش‌های مختلف، روش پیشنهادی fema  به تایید رسید و مقرر شد در جلسه آتی با استفاده از نظر نخبگان و متخصصان جمع‌بندی شود.

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 36188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =