تشکیل گروه‌های دوام و ایمنی دانش آموزی ویژه مواقع بحران

شهردار منطقه ۱۴ از تشکیل گروههای دوام و ایمنی دانش آموزی از جمله در محله دوستدار کودک این منطقه خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور با اشاره به اهمیت آشنایی و آگاهی دانش آموزان با مفاهیم مدیریت بحران، گفت: بحث آموزش مبانی مدیریت بحران از طریق مدارس و آشنایی دانش آموزان به عنوان نسل پویا و فعال بریا کمک رسانی به خانواده و شهروندان جامعه در زمان بحران از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

سالاری پور افزود: در این راستا و با تشکیل گروه‌های دوام و ایمنی دانش آموزی، تقویت تاب آوری مدارس و کاهش خطر پذیری دانش آموزان در مواقع بحران را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در محله دوستدار کودک منطقه(محله پرستار)، گفت: با همکاری کارشناسان آموزشهای شهروندی و ستاد مدیریت بحران، دانش آموزان داوطلب و منتخب مدارس آموزشهای لازم را توسط گروه‌های دوام و ایمنی می آموزند تا علاوه بر ارائه آموزش به سایر دانش آموزان، به عنوان همیار و امدادرسان در مواقع بحران احتمالی در مدارس فعالیت کنند.

وی همچنین از برگزاری مانورهای مختلف چون مانور تخلیه امن، اطفاء حریق، سیل، زلزله، پناهگیری امن، امداد و نجات و... به عنوان سایر فعالیت‌های این طرح با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان بویژه در محله پرستار نسبت به مدیریت بحران خبرداد.

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 36197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =