پذیرش ۱۱۰۰ مادر و کودک آسیب دیده

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ از بهبود ۵۵۰ زن آسیب دیده که در مرکز مادر و کودک پذیرش شدند، خبر داد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: از زمان راه اندازی این مرکز در سال ۹۶ تاکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر زن به همراه کودک خود به این مرکز مراجعه کردند که ۵۵۰ نفر از آنان با حمایت های انجام شده به مسیر زندگی عادی برگشتند.

او با اشاره به اینکه مرکز مادر و کودک منطقه با مشارکت  «جمعیت تولد دوباره» راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز اقامتی به طور میانگین هر ماه میزبان ۳۵ بانو است که در آن از زنان آسیب دیده اجتماعی باردار یا داری فرزند زیر ۱۲ سال نگهداری و خدماتی نظیر سم زدایی، درمان، مشاوره های روانپزشکی، مددکاری خانوادگی و چکاپ پزشکی به آنان ارائه می شود.

او اضافه کرد: اکنون کارگاه های آموزشی کسب مهارت زندگی و آموزش خیاطی برای مادران وکلاسهای هنری وآموزشی، قصه گویی و مهد کودک مرکز برای کودکان برپاست.

مختاری ادامه داد: در حال حاضر این مرکز ظرفیت نگهداری ۴۰ مادر و کودک را داراست و مادران آسیب دیده اجتماعی به روش های خود معرف، معرفی خانواده، اورژانس ۱۲۳ یا از طرف موسسه مهر آفرین تحت درمان و حمایت‌های پس از آن شامل بازتوانی و حرفه‌آموزی قرار می گیرند.

برپایه این گزارش؛  نخستین مرکز مادر و کودک کشور در منطقه ۱۵ با هدف درمان و بازتوانی مادران آسیب پذیر و نیزکمک به یافتن مسیر امید و زندگی دوباره آنان از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 3621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =