۴۴درصد از متوفیان تصادفات در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بود

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ‌گفت: ۴۴‌درصد از متوفیان تصادفات رانندگی‌شهر تهران در ‌سال ۱۴۰۱ به عابرین پیاده اختصاص دارد.

به گزارش شهر،سرهنگ رابعه جوانبخت، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ‌اظهار کرد: دردناکترین تصادفاتی  که همکاران بنده در  معابر شاهد آن هستند همین تصادفات عابرین پیاده ای  است که صبح از  خانه خارج شده و به کارهای  روزمره خود می  رسند ولی به یکباره و با یک تصمیم اشتباه و انتخاب نادرست ، خودشان را در  معرض بزرگرترین تهدیدها قرار می  دهند.
جوانبخت در خصوص متوفیان تصادفات رانندگی  شهر  تهران در  سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: یکی  از  مهم ترین گروه از  کاربران ترافیکی  عابرین پیاده هستند که بارها در خصوص تردد آنها در  معابر  بزرگراهی هشدار داده شده است، چرا که این گروه آسیب  پذیرترین هستند و با کوچکترین برخورد و اتفاق و ضربه ناگهانی که توسط  خودروها به آنها وارد می  شود متاسفانه حجم و شدت آسیب دیدگی آنها بسیار  بالا می رود.

وی بیان کرد: ۴۴درصد از  متوفیان تصادفات رانندگی  شهر  تهران در  سال ۱۴۰۱ به عابرین پیاده اختصاص  دارد که نشان دهنده اهمیت ترددهای  این قشر است. موتورسیکلت و خودرو در  جایگاه بعدی قرار دارند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خودرو یک پوشش و محافظ  برای  سرنشینان دارد و در  تصادفات تعداد متوفیان خودرو عدد کمتری است.
وی گفت: آمار  فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز حاکی  از این است که ۴۰ درصد از  متوفیان شهر  تهران در  تصادفات به عابرین پیاده اختصاص  دارد که ۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش  دارد ولی  باز هم عدد بالایی هست و می  بایست با دقت در  تردد عابرین  کاهش  یابد.

اتتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 36253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =