روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان اصلی اطلاع رسانی توانسته در تقویم کشور امروز را به نام خود ثبت کند. این روز بهانه ای است برای تقدیر از تمام تلاش های مجاهدانه و متعهدانه که مملو از عشق و تخصص کارشناسان ارتباطات و اطلاع رسانی است.
روابط عمومی را باید یکی از مسئولیتهای سنگین در هر سازمان دانست که نقشی انکار ناپذیر در انتقال دقیق و صادقانه رویکردها، دستاوردها و اهداف سازمانی دارد. این سازمان دارای نقشی خطیر است که می تواند با تلفیق اطلاعات، شناخت دو سویه از جامعه هدف و مدیریت شهری، آیینهای تمام نما و پل ارتباطی میان شهروندان، شورای شهر و شهرداری ایجاد کرد.
مطالبه مهمی که می توان از روابط عمومیهای مجموعه مدیریت شهری داشت شفاف سازی عملکردها است تا شهروندان بیش از پیش با نوع هزینه کرد مالیاتشان در پروژه ها آشنا و از روند پیشرفت برنامه ها اطلاع یابند. عملا با این توصیف روابط عمومی را باید بازوی فرهنگ ساز در این حوزه دانست که در صورت ایجاد خلل در فعالیت های آن نمی توان چشم انتظار تصویرسازی مناسب از مجموعه عملکردها و نهایتا موفقیت مجموعه کلی مدیریت شهری بود.
میبایست بر این مهم تاکید داشت روابط عمومی باید مشاوری امین، اتاق فکر و تحلیلگری دوراندیش برای مدیران باشد و انتظارات و مطالبات مردم را در کوتاهترین زمان منعکس سازد تا اختلالات، مشکلات و کاستیهای حوزه اجرا به سرعت مشخص و برای برطرف شدن آن اقدام شد.
نباید فراموش کرد که این نهاد، با تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی سریع، دقیق و صحیح به مردم، سرمایه های اجتماعی را برای پیشبرد اهداف کلان مدیریت شهری افزایش خواهد داد.
در پایان باید گفت که بخشی از ساختن شهری بهتر برای مردم در سایه تلاش و کوشش مجموعه روابط عمومی محقق خواهد شد لذا ضروری است که مدیران در انتخاب مسئولان در این بخش نگاه ژرف اندیشانه، تخصص محور و کاربردی داشته باشند.
از این فرصت بهره برده و این روز را به تمامی فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی تبریک عرض می کنم."
انتهای پیام/
نظر شما