بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد

هم‌زمان با ایام نمایشگاه کتاب، شهردار منطقه ۱۲ از برپایی مراسم بزرگداشتی برای حکیم ابوالقاسم فردوسی در سلسله‌نشست‌های انجمن ادبی سنگلج خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن تأکید بر توجه به جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در ادبیات و فرهنگ کشور گفت: به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با ارزش‌های ادبی و فرهنگی شاهکار ادبی این حکیم بزرگ یعنی شاهنامه، مراسم بزرگداشتی در این حوزه در منطقه ۱۲ برگزار شد که این نشست همراه با حضور برخی چهره‌های شناخته‌شده ادب و هنر کشور همراه بود.

یزدی برپایی نشست‌های ادبی را از کارویژه‌های برجسته حوزه فرهنگ و هنر در شهر دانست و افزود: از آنجا که روح مردم ایران با شعر و مفاهیم معنوی و عرفانی گره خورده، این نشست‌ها در تکوین و تبیین ارزش‌ها و غنای فرهنگی و ادبی کشور نقشی به‌سزا خواهد داشت.

سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه، اولین نشست انجمن ادبی سنگلج در سال جدید با عنوان «بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» با حضور امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران،  مرتضی صالح‌آبادی، نویسنده و فعال فرهنگی و مدیر اجتماعی ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۲، زهرا قربانی‌پور، نویسنده و پژوهشگر حوزه شاهنامه، هاتفی مدیر اداره گردشگری منطقه ۱۲، حسینی، کارگردان و نویسنده معاصر و برخی از علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنر کشور در بوستان و زادگاه دکتر حسابی در محله سنگلج برگزار شد.

در این نشست هاتفی ضمن تقدیر از زحمات انجمن سنگلج در حوزه گردشگری، گزارشی از اقدامات حوزه گردشگری شهری ارائه داد.

صالح‌آبادی نیز در مورد چرایی برگزاری این‌گونه جلسات سخن گفت و در تعریف سواد رسانه‌ای بیان کرد: سواد رسانه‌ای، مجموعه چشم‌اندازهایی است که فرد برای استفاده از محتوا و پیام‌های رسانه‌ای به کار می‌گیرد و از این جنبه پرداخت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه، سخنرانان درباره شاهنامه به عنوان یکی از نوادر آثار حماسی جهان و نقش آن در زنده نگه‌داشتن زبان فارسی و ظرفیت‌های رسانه‌ای و هنری قصه‌های شاهنامه بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 36352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =