لزوم اتخاذ تصمیمات درست برای پیشرفت شهرهای درحال توسعه

پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و نخستین اجلاس معاونان شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها امروز، پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت، آغاز به‌کار کرد.

به گزارش شهر؛ پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و نخستین اجلاس معاونان شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها امروز، پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت، آغاز به‌کار کرد.
طی دو روز برگزاری این اجلاس، برنامه‌ریزی شده است که صبح‌ها جلسات تخصصی و سمینارها برگزار و به مسائل حوزه معماری و شهرسازی کشور در زمینه بازآفرینی، بافت تاریخی و گردشگری پرداخته شود و عصر روز نخست بازدید میهمانان از مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و تعدادی دیگر از اماکن مدرن و تازه‌ساخت انجام خواهد شد و عصر روز دوم میهمانان از آثار تاریخی این شهر شامل مسجد جامع، میدان امام علی (ع)، میدان امام (ره) و خانه‌های تاریخی بازدید خواهند کرد.
مهدی عباسی، رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در این نشست گفت: در حوزه شهرسازی اقدامات صحیح و با کیفیتی انجام شده است. روز گذشته در بازدید از شهر اصفهان شاهد اقدامات مثبت شهرداری بودم، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از این اقدامات را در تهران نیز اجرا کنیم.
وی بیان کرد: به شهرهایی که در مسیر رشد و توسعه قرار دارند توصیه می‌کنم که مراقب باشند، تصمیم‌هایی نگیرند که بعد برای اصلاح آن چاره‌ای نباشد.
در نشست امروز به مباحثی همچون محیط زیست، آب و هویت اشاره شد که همه آنها در گرو تصمیم‌هایی است که بخشی از آن در حوزه شهرسازی رخ می‌دهد.
انتهای پیام/
 

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 36380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =