ضرورت اولویت بندی و فازبندی پروژه‌های مناطق ۲۲گانه برای تسریع خدمت رسانی به شهروندان

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در نشست تعاملی چهارشنبه همدلی و اتحاد منطقه ۴ بر ضرورت اولویت بندی و فازبندی پروژه های مناطق ۲۲گانه بر اساس نیاز محلات و در راستای تسریع خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، در راستای "چهارشنبه‌های همدلی و اتحاد"، نشست تعاملی در شهرداری منطقه ۴ با حضور "علی اصغر کمالی زاده" شهردار منطقه ۴، "امیر شهرابی" مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران؛ "محمد امیرآبادی" مدیر کل دفتر پایش برنامه و کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد و معاونین و مدیران این مجموعه‌ها برگزار شد و درخصوص بودجه مصوب پروژه های سال ۱۴۰۲ و ارزیابی آن در سال گذشته این منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در این نشست از اتمام پروژه‌های احداثی منطقه ۴ در پنج ماهه دوم سال ۱۴۰۱ ابراز خرسندی کرد و گفت: مناطق، اولویت بندی پروژه‌ها را مدنظر قرار دهند. ما کمک‌های اعتباری را همزمان با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها خواهیم داشت.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در میزان حجم پروژه های اجرایی مناطق افزود: گاهی در مناطق پروژه‌های بزرگی که حتی در برخی شرایط مورد نیاز محله و منطقه نیست تعریف می شود که در اولویت تخصیص بودجه نیز قرار نمی گیرد. در حالیکه اگر پروژه‌ها فازبندی شود زودتر به اتمام رسیده و نفع آن عاید شهروندان عزیز خواهد شد.

به گفته شهرابی؛ بر اساس حکم ۷۳ برنامه چهارم توسعه و پیشرفت شهر تهران ماموریت ایمنی شهری و بافت فرسوده در خصوص اجرای طرح بازآفرینی شهری با رویکرد تحقق محله الگو شمیران نو و خاک سفید به منطقه ۴ واگذار شده است.

در ادامه، امیرآبادی، ارزیابی‌ها را بر اساس تحول های چهارگانه مدنظر شهردار تهران دانست و بر ضرورت فعال سازی ادارات برنامه ریزی نواحی، همکاری آنان با معاونت برنامه‌ریزی منطقه و دفتر پایش و هم افزایی از ظرفیت‌ها برای رصد پیشرفت پروژه‌ها تاکید کرد.

وی با توجه به نیازسنجی و مشارکت شهروندان در طرح "من شهردارم" در سال گذشته، استمرار روند یاد شده با اولویت پروژه‌ها در سال جاری و در راستای تحقق شعار "تهران، شهر تلاش و سرزندگی" را خواستار شد.

اجرای ۳۰ پروژه جدید در دستورکار منطقه ۴ قرار دارد

کمالی زاده شهردار منطقه ۴ نیز با بیان اینکه ما در پنج ماه پایانی سال گذشته ۴ دوره افتتاح پروژه داشتیم، افزود: با توجه به تعداد و حجم پروژه‌های عمرانی، رتبه اول را در بین مناطق ۲۲گانه کسب کردیم.

 وی با اعلام پایان پروژه های در دست اجرای منطقه ۴ افزود: از آنجایی که پروژه نیمه تمام نداشتیم برای امسال باید پروژه‌های غیرمستمر و جدید تعریف می‌کردیم. بنابراین در سال ۱۴۰۲ با تمام تلاش و هم و غم خود در صدد افزایش سرانه در تمامی سطوح عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی و اجتماعی هستیم و از خداوند بزرگ طلب کمک و لیاقت برای خدمت بیشتر را داریم.

محمدیان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۴ نیز گزارش عملکرد اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گزارش عملکرد منتهی به پایان سال، گزارش وضعیت پروژه‌های احداثی ۱۴۰۲، چالش‌ها و درخواست‌های منطقه را ارائه داد و گفت: امسال ۳۰ پروژه جدید از جمله احداث مجموعه ورزشی بوستان بانوان (مسیر سلامت)، احداث خانه کشتی محله شمیران نو، احداث مجموعه شهردخت، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی قنات کوثر، تامین انرژی خورشیدی پایانه‌های حمل و نقل عمومی، توسعه و تجهیز بوستان یاس فاطمی و... در دستور کار قرار دارد.

در پایان نشست، شهردار منطقه ۴ به همراه مدیرکل برنامه و بودجه و هیات همراه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از کارکنان خدوم اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تجلیل کردند.

همچنین شهرابی، از تمامی ادارات مربوطه بازدید و از تلاش‌های همکاران منطقه ۴ در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 36414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =