ساماندهی ترافیک منطقه ۱۲ نیازمند همکاری پلیس راهور است/ تنها دغدغه مردم در محله کوثر تجمع معتادان است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی صوتی و ترافیک سنگین به واسطه تردد وانت‌بارها در منطقه ۱۲ ، گفت: همکاران شهرداری اعلام کردند که هرگونه آمادگی را برای ساماندهی این وضعیت دارند و نیاز است که پلیس راهور به موضوع ورود کند.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش بازدید از محله کوثر در منطقه ۱۲ شهر تهران اظهار کرد: این منطقه به عنوان متولی اداره توسعه تهران قدیم و مرکز اصلی تجارت و تبادل کالا، متولی نگهداشت سرانه ها و توسعه محلات اصلی و تاریخی اما کم برخوردار شهر تهران است.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی متعدد در محلات منطقه ۱۲، یادآور شد: مهمترین مسئله ساکنین محله کوثر امنیت و اسکان معتادان متجاهر است که این فضا را به جولانگاه خود تبدیل کرده اند.

امانی با بیان اینکه والدین از وجود صحنه های ناهنجار تجمع معتادان نگران هستند، خاطرنشان کرد: تمام زحمات والدین و کادر آموزشی مدارس با مشاهده چنین صحنه هایی از سوی دانش آموزان به باد می رود.

وی با اشاره به استفاده از سلاح سرد توسط معتادان متجاهر در زمان جلوگیری از ورود به بوستان ها، تصریح کرد: روزانه ده ها نفر از این محله و سایر محلات جمع آوری می شوند و به اماکن مشخص تحویل می دهند اما بازگشت مجدد آنها را شاهد هستیم؛ ساعت کار پیمانکاران جمع آوری پسماند از ترس تجمع معتادان در این محله به ۴:۳۰ صبح تغییر یافته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مواد مخدر در جداره های دیوارهای این محله جاسازی شده بود، یادآور شد: لکه های بزرگ سیاه در معابر را شاهد بودیم که بارها رنگ آمیزی شده اما مجدداً این لکه ها ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: تا مشکلات این محله و هرندی و شوش برطرف نشود و محل برای تجمع کارتن خوابان و معتادان فراهم باشد، اجرای پروژه های توسعه محلی بی ثمر خواهد بود؛ مردم نه از سرانه فضای سبز، نه از سرانه ورزشی و نه از دیگر موضوعات سخن گفتند و دغدغه آنها تنها تجمع معتادان بود.

امانی با اشاره به آلودگی صوتی و ترافیک سنگین به واسطه تردد وانت بارها در محله، گفت: همکاران شهرداری اعلام کردند که هرگونه آمادگی را برای ساماندهی این وضعیت دارند و نیاز است که پلیس راهور به موضوع ورود کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر تعیین تکلیف املاک تحت تملک شهرداری در این محله، یادآور شد: ساخت و سازهای غیرمجاز و وضعیت آسفالت محله کوثر از دیگر مسائل بود که امیدواریم شهرداری توجه ویژه ای برای رفع این مشکلات داشته باشد چراکه رفع آن به توانی بیش از توان یک منطقه نیاز دارد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: محلات قدیمی شهر با مشکل روبه رو هستند و امیدواریم با برنامه ریزی شهرداری بتوان مشکلات این محلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 36471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =