اجرای پروژه ارتقا کیفی ۲۹ رام قطار از بهمن‌ماه سال گذشته/ مخالفتی با کاهش قیمت بلیت مترو نداشتیم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: ارتقاء کیفی ۲۹ رام قطار از بهمن ماه سال قبل آغاز شده که تا خردادماه سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، مسعود درستی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اراده بر این است که در توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو اتفاق خوبی بیفتد، اظهار کرد: ما در کنار اورهال، از بهمن ماه سال گذشته پروژه ای را برای ارتقاء کیفی ۲۹ رام قطار انجام دادیم که از این تعداد ۱۳ رام Dc بوده که وضعیت مناسبی نداشتند.

وی افزود: در حوزه قطارهای DC با توجه به قدیمی بودن تجهیزات وضعیت مناسبی را شاهد نبودیم؛ به طوریکه میزان در دسترس بودن آن کمتر از ۲۰ درصد بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نقاط ضعف کاملا شناسایی شده و تا خرداد ماه سال آینده این قطارها را در دسترس خواهیم داشت.

درستی با تاکید بر اینکه مشکلات به طور اساسی در حال رفع است، تصریح کرد: قطار ۱۱۱ بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دو قطار DC نیز در اختیار شرکت واگن‌سازی قرار گرفته است.

درستی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به فراخوان مترو در طرح عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم کسانی هستند که ایده هایی دارند که تاکنون دنبال آن نبودند و از این ایده‌ها استفاده خواهیم کرد؛ به جز دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرداری، اطلاع‌رسانی در این خصوص از سوی مدیر دیگری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به تصمیم شورا مبنی بر کاهش قیمت بلیت مترو، یادآور شد: برآورد ما این است که بین ۱۲ تا ۱۵ روز پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، اجرای آن به نتیجه برسد؛ ما مخالفتی نداشتیم و اگر از قبل می‌دانستیم بررسی‌ها را انجام می‌دادیم‌.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای شورا مبنی بر کاهش قیمت بلیت در ایستگاه‌های جنوبی شهر، تاکید کرد: اجرای این طرح از لحاظ اجرایی کار سخت و پیچیده ای است و تاکنون تنها در مورد آن شنیده ایم و هنوز حتی کار کارشناسی نیز انجام نشده است، اما در مجموع جدا کردن ایستگاه‌ها اقدام سخت و پیچیده‌ای است.


انتهای پیام

۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 36531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =