شرکت واگن سازی در یکسال اخیر پویا شده‌است/تخصیص هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اورهال

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه  ۳۰۰ واگن ظرفیت تولید و ۲۰۰ واگن ظرفیت اورهال در شرکت واگن‌سازی وجود دارد، تصریح کرد: در مجموع روند خوبی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در جریان بازدید از شرکت واگن‌سازی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دل نگرانی‌های ما باعث شد که از وضعیت موجود بازدید کنیم، اظهار کرد: بر اساس آنچه در بازدید دیدیم شرایط بسیار امیدبخش بود؛ یک سال پیش بازدیدی از این مجموعه داشتیم و گلایه‌مندی‌هایی را درخصوص عدم شتاب کار مطرح کردیم اما امسال پویایی خوبی دیده شد.

وی افزود: امسال ۲۹ رام قطار شامل ۱۳ رام قطار DC و ۱۶ رام قطار Ac در حال اورهال است و در مجموع روند خوبی را شاهد هستیم.

تشکری هاشمی با اشاره به روند مثبت تامین تجهیزات، یادآور شد: در مواردی که در داخل کشور تجهیزات قابل تامین نیست به سرعت برای تامین از خارج از کشور اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه  در این شرکت ۳۰۰ واگن ظرفیت تولید و ۲۰۰ واگن ظرفیت اورهال وجود دارد، تصریح کرد: تدارکات لازم برای این ظرفیت‌سازی شکل گرفته است.

تشکری هاشمی گفت: برای ما خرید و اورهال اهمیتی زیادی دارد و هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در سال جاری برای تعمیرات تخصیص دادیم. هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اورهال منعقد شده و این جدیت برای اورهال وجود دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به تولید قطار ملی، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این قطار در داخل کشور تولید شده البته ما هیچ الزامی نداریم که قطعاتی که تولید انبوه آن به صرفه نیست، در داخل تولید کنیم و می توانیم قطعات گران قیمت و دارای فناوری پیچیده را از خارج از کشور تامین کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تاکید بر اینکه انتظار نداریم صددرصد تولید قطار ملی، داخلی باشد، گفت: با این وجود امیدواریم سهم تولید داخلی و حمایت از صنعت‌گران ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران با هر کشوری به توافق برسد می تواند قطار وارد کند و الزاماً از چین وارد نمی‌شود.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع آموزش نیروهای انسانی در خارج از کشور و در قالب قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن، گفت: نه اینکه شرکت واگن‌سازی بی نیاز از آموزش باشد اما پیش از این هزار و ۱۰۰ دستگاه واگن تولید کرده است.

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران هم با بیان اینکه واگن‌سازی ظرفیت جدیدی را برای مباحث فنی ایجاد می‌کند، گفت: از لحاظ دانش فنی، نیروهای شرکت آموزش دیده‌اند و توانایی لازم را دارند.

رضا شیخ طاهری مدیرعامل شرکت واگن‌سازی شهر تهران نیز با اشاره به ساختار قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن گفت: ما یکی از شرکای این کنسرسیوم برای تامین این واگن‌ها هستیم؛ در ۲۰ سال گذشته بیش از هزار دستگاه تولید شده و این نشان می‌دهد به تولید واگن واقف هستیم اما در کنار شرکت‌های عضو کنسرسیوم حضور داریم و دانش تولید این واگن‌ها در کشور نهادینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید بالغ بر دستگاه واگن در این شرکت وجود دارد، یادآور شد: اگر تولید صورت نگیرد، ظرفیت نیروی انسانی برای اورهال واگن‌ها به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 36535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =