رشد بیش از ۴ برابری نوسازی مسکن در ابتدای سال ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: تعداد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در فروردین امسال رشد ۳۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت با اشاره به رشد ۳۲۰ درصدی تعداد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته، عنوان کرد: این در حالی است که تعداد واحدهای مسکونی در خارج از بافت های فرسوده، رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران؛ حمایت‌های جدی شهردار تهران، ارائه مشوق‌های جدید در بافت فرسوده، بررسی و رفع موانع در مسیر نوسازی، تنظیم و ابلاغ برنامه مشترک شهرداری و دولت را می‌توان از عوامل تأثیرگذار بر روند صعودی و رشد تولید مسکن در بافت‌های فرسوده دانست.

هدایت با بیان این که رشد بیش از ۴ برابری در پروانه های مسکونی در بافت های فرسوده در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: این امر می تواند نشان دهنده دو نکته باشد؛ نخست اینکه بسته های تشویقی شهرداری تهران به هدف اصابت کرده و دوم اینکه سرمایه گذاری در مناطق جنوبی شهر سرعت بیشتری گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این که رشد تولید مسکن در مناطق جنوبی تهران می تواند فرصتی برای توسعه مناطق جنوبی باشد، افزود: به عبارتی تولید مسکن هم می‌تواند باعث رونق در اشتغال و صنایع مصالح پسین مسکن باشد و هم اینکه افزایش عرضه واحدهای مسکونی در مناطق جنوبی شهر تهران، می تواند بخشی از تقاضای مصرفی مسکن را محقق کند.

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
کد خبر: 36593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =