به گزارش شهر به نقل از شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) در جلسهای که با حضور"علی قارداشی" معاون فنی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، "پرویز ظهراب زاده" معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران و سایر مدیران و دستاندرکاران طرح "ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری" انجام شد، مباحث مربوط به فرآیند تبادل مسافر بین سیستمهای حمل و نقل درون شهری، برون شهری و حومهای در ایستگاه شهر ری تهران مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.
"پرویز ظهراب زاده" معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در توضیح طرح مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری گفت: طبق این طرح، ایستگاه شهرری که یک ایستگاه تقاطعی بین خطوط یک و ۶ شبکه مترو پایتخت محسوب شده و جنوبیترین ایستگاه بخش توسعه جنوبی خط ۶ به شمار می آید، ضمن برقراری ارتباط سازهای با خط راهآهن سریع السیر تهران – مشهد که در دست ساخت بوده و همچنین خط حومهای راهآهن تهران – گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن صورت می پذیرد.
نظام بهره برداری طرح، اجرای یکپارچه ایستگاههای مترو و راهآهن، فرصتهای سرمایهگذاری در قالب طرح TOD و ساماندهی اراضی شهری پیرامون مجموعه ایستگاهی ری و در نهایت ایجاد سایر مودهای حمل و نقل همگانی (تاکسی و اتوبوس) در مجاورت این مجموعه، از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه هماهنگی مدیران راهآهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران بود.
در این طرح شهرداری منطقه ۲۰ مسئولیت موارد مربوط به طرح TOD و ایجاد فضاهایی برای استقرار سایر مودهای حمل و نقلی در کنار مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری را برعهده دارد.
این گزارش حاکیست؛ پیش از این در میدان راه آهن، خط ۳ متروی پایتخت با ایستگاه مسافرگیری راهآهن جمهوری اسلامی ایران در تهران تلاقی پیدا کرده و تبادل مسافر در آن هم اکنون انجام می شود.
انتهای پیام/
نظر شما