ایجاد ۵۰ جایگاه سوخت تک‌سکو تا پایان سال+ اسامی مناطق منتخب

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: هدف ما افتتاح ۵۰ جایگاه سوخت طی سال ۱۴۰۲ است و جانمایی آن با توجه به نیازسنجی که انجام شده به دلیل بافت و تعداد جایگاه‌ها و تراکم در سطح مناطق است.

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد آخرین وضعیت احداث جایگاه های سوخت تک سکو در شهر تهران اظهار کرد:  تیرماه سال ۱۴۰۱ شورای شهر تهران مصوبه ای را تصویب کرد که شهرداری تهران را مکلف کرد تا ۱۱۰ جایگاه را با عنوان جایگاه‌های سوخت تک سکو راه‌اندازی کند.

وی تاکید کرد: از حدود ۸ سال پیش در شهر تهران هیچ جایگاه سوختی اضافه نشده است، لذا شورای شهر به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و... این مصوبه را تصویب کرده است.

نظری افزود: در شهریورماه این مصوبه توسط شهردار تهران به مجموعه ابلاغ شد. در آذر ماه جلسه‌ای بین معاونت امور مناطق و معاونت خدمات شهری برگزار و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که بر اساس آن، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل کارگزار اجرای این پروژه معرفی شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به استفاده از تجارب شهرهای دیگر در این پروژه افزود: نقاط ضعف و قدرت و همچنین تجارب برخی از کلان‌شهرها را در این حوزه بررسی کردیم. با کمک برخی از ارگان‌های شهرداری مانند سازمان زیباسازی بحث سازه ای را بررسی کردیم که به عنوان یک منظر شهری تیپ واحد داشته باشند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: پس از شناسایی ۹۰ زمین اعلام شده از طرف مناطق ۲۲ گانه، تعداد ۲۰ زمین به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی جهت دریافت مجوزهای ۱۶ گانه معرفی شد که در حال حاضر ۱۲ نقطه مورد تایید قرار گرفته و ۸ نقطه  در حال بررسی مجدد می باشد که در صورت عدم دریافت مجوز زمین‌های جدیدی معرفی خواهد شد.

وی افزود: هدف ما افتتاح ۵۰ جایگاه سوخت طی سال ۱۴۰۲ است و جانمایی آن با توجه به نیازسنجی که انجام شده به دلیل بافت و تعداد جایگاه‌ها و تراکم در سطح مناطق است.  به نحوی که در کنار خدمت رسانی به شهروندان منافع جایگاه داران هم مورد توجه قرار گیرد.

نظری اظهار کرد: ۱۲ مکانی که از نظر  کمیسیون برای دریافت مجوز از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی واجد شرایط لازم شناخته شده در مناطق ۲۱،۲۰،۱۸،۱۶،۱۵،۱۱،۶،۵،۴،۳،۲ قرار دارد. زمین‌ های رد شده در کمیسیون مجاری عرضه در این مرحله از  نظر فنی و HSE مجددا بررسی شده و در حد مقدورات شهرداری تهران و شرکت های طرف قرارداد مشکلات رفع و پس از آن مجددا در این کمیسیون مطرح می‌شوند.


نظری در ادامه افزود: در صورت رد مجدد هر زمین در کمیسیون، زمین های جایگزین از میان زمین های معرفی شده به شرکت ساماندهی از سوی مناطق ۲۲ گانه انتخاب و جهت دریافت مجوز معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 36674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =