برگزاری آیین نام گذاری بوستان شهیدان امیراحمدی

آیین نام گذاری بوستان شهیدان امیراحمدی با حصور سردار سنایی راد در منطقه ۱۷ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷،آیین نام گذاری بوستان شهیدان امیراحمدی با حضور سردار سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، رضا شنگی شهردار منطقه، سرهنگ‌تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر، روحانیون و علماء منطقه،معاونین و شهرداران نواحی منطقه،خانواده های معظم شهیدان امیراحمدی، شهید عجمیان، شهید تقی پور، شهید جنگروی، شهید احمدی، شهید اعطایی، شهید قلمانی، شهید حمیدی، شهید مرادی، شهید عسگری، حسنی، شهید کریمی و جمع دیگری از خانواده های شهدا و شهروندان محترم دارالشهدا برگزار شد.

سردار سنایی راد در ابتدای صحبت خود، گفت: خدا را شاکر هستم توفیق حضور در این مراسم و تشرف به خانواده های معظم شهدا را عنایت فرمود. شاکر خداوندیم در عصری هستیم که به نام حضرت روح الله شهرت پیدا کرده است که او به ما آموزه های شیعه را منتقل کرد که توانستیم به جای پذیرش ذلت، حماسه آفرین باشیم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که شهدا حاصل تربیت صحیح اسلامی هستند که در این راه خانواده‌ها و مدرسه نقش بسزایی دارند. خدا رحمت کند پدر شهیدان امیراحمدی را که از همکاران ما بودند و از این خانواده یک فرزند، شهید امر به معروف و یک فرزند، شهید دفاع از امنیت می شود؛ از برگزارکنندکان این مراسم‌ نیر تشکر می کنم.

وی با اشاره به حماسه فتح خرمشهر، اظهار کرد: حماسه خرمهشر تجلی فضائل و ارزش‌های برآمده از فرهنگ ملی و دینی ما بود؛ جنگ‌پدیده زشتی است، اما فرصت ظهوری است برای فضائل زیبا که در جنگ ما تجلی آن، شهدا هستند. آنچه توانست این حماسه بزرگ را رقم بزند روحیه برآمده از فرهنگ حماسی دینی و ملی ما بود.

در ادامه سرهنگ‌تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر، گفت: همه مومنین بدانند متدین ما در همه کشور به خصوص تهران، در جایی که نیاز است برای اجرای واجب امربه معروف و نهی از منکر حضور پیدا می کنند. نیاز است امروز در کنار هم در دفاع از انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه شهدا باشیم که برگزاری همچین بزرگداشت هایی یکی از آنها است.

وی افزود: در بحث عفاف و حجاب کوتاه نیاییم و تذکر بدهیم و بگذریم، تذکر لسانی کار حکومت نیست و کار مردم است، مردم باید نسبت به این وظیفه خوب عمل کنند، هر چند سخت است. سال گذشته فتنه عظیم ترکیب جهانی داشتیم، الحمدالله مردم ما ایستادند و شهیدان بسیاری مثل شهید سلمان امیراحمدی جان خود را نثار کرد تا مال و جان و ناموس این ملت به خطر نیفتد.

سرهنگ‌تیموری تصریح کرد: جوانان ما در کشور جانشان را دادند و مدافعان امنیت پای کار نظام ایستادند و جان دادند. شهید امیراحمدی شجاعانه ایستاد تا آرامش مردم‌منطقه دچار آسیب نشود؛ این یادواره‌ها باید برای ما الگوی عملی باشد.

وی گفت: مجموعه‌های مختلفی به ویژه شهرداری در یادواره‌های شهدا زحمت می‌کشند و پشتیبانی می‌کنند، همچنین دوستان بسیاری تلاش می‌کنند یاد شهدا از اذهان پاک نشود.

در این مراسم گروه سرود نجم‌الثاقب به اجرای سرود پرداختند.

در انتهای مراسم از خانواده معظم شهدا تقدیر و تجلیل شد و تابلوی اسم بوستان که مزین به تصاویر شهیدان امیراحمدی است، توسط مادر مردپرورشان رونمایی شد.

انتهای پیام/

۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 36736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =