تا پایان سال ۱۴۰۴ پروژه آب‌چرخانی منطقه ۱۹ کامل می‌شود/ لزوم ساماندهی آب‌های سطحی در محور آزادگان

شهردار منطقه ۱۹ گفت: در بحث محور آزادگان و آبهای سطحی آزادگان که از مسیر رفیوژ میانی آزادگان انتقال داده می شود، در سه کیلومتر آن مسیر، لوله‌گذاری آسیب دیده و فرو ریخته که باید حتما این لوله‌گذاری را به ضلع جنوب آزادگان انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار شهر، تورج فرهادی در آیین افتتاح تصفیه‌خانه خلیج فارس و طرح‌های مدیریت منابع آب در شهر تهران و کلنگ زنی فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس که صبح امروز- شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲- در پنجاه و هفتمین پویش امید و افتخار در منطقه ۱۹ برگزار شد، اظهار کرد:  ناحیه ۳  این منطقه به لحاظ شبکه فاضلاب دچار بحران است. در گذشته ۵۰ درصد از پروژه شبکه فاضلاب اجرا شده ولی به شبکه اصلی وصل نشده است. در برخی جاها مردم از کبل گذاری ها استفاده کردند که در برخی موارد کبل ها شکسته شده و باعث پس زدن فاضلاب به منازل شده‌است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم لوله گذاری اصلی را در ناحیه ۳ شروع کنیم . ولی باید به صورت ریشه‌ای شرکت آب و فاضلاب توجه ویژه ای به این موضوع داشته‌باشد و ما باید لوله گذاری را ادامه و به این تصفیه خانه وصل کنیم.

فرهادی تصریح کرد: در بحث محور آزادگان و آبهای سطحی آزادگان که از مسیر رفیوژ میانی آزادگان انتقال داده می شود، در سه کیلومتر آن مسیر، لوله گذاری آسیب دیده و فرو ریخته که باید حتما این لوله گذاری را به ضلع جنوب آزادگان انتقال دهیم.

فرهادی ادامه داد: در ناحیه ۳ به صورت خاص نیار داریم بخشی از شبکه فاضلاب که در زیر آزادگان رها شده به فاضلاب ناحیه ۱ و ۳ انتقال و به تصفیه خانه جنوب وصل کنیم.

شهردار منطقه ۱۹ اضافه کرد: در فاز نخست در این تصفیه خانه روزانه دو هزار متر مکعب و سالیانه ۷۳۰ هزار متر مکعب آب تصفیه می شود و در فاز دوم روزانه ۵ هزار متر مکعب اضافه می شود که سالیانه به دو میلیون و پانصد متر مکعب می‌رسیم. با این میزان آب تمام فضاهای سبز منطقه ۱۹ را آبیاری می کنیم و می توانیم چاه ها را از مدار بهره برداری خارج کنیم .

وی یادآور شد: امروز کلنگ زنی فاز دوم تصفیه خانه را داریم و در کنار آن سه مخزن را در بوستان ولایت افتتاح می کنیم و همچنین کانال های آبهای سطحی بوستان شقایق و احداث لوله گذاری آزادگان را داریم و ۳۰ چاه جذبی و ۱۸ منهول را موازی با این پروژه افتتاح می کنیم .

فرهادی گفت: باید تا پایان ۱۴۰۴ بحث آب چرخانی منطقه را کامل کنیم و حدود ۸ مخزن دیگر برای این کار نیاز داریم و به صورت موازی فاز دوم این تصفیه خانه را نیز پیش خواهیم برد.

انتهای پیام/

۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 36800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =