به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) «سید کاظم طاهرزاده» مدیر کارگروه طراحی و ساخت قطار ملی مترو ضمن ارائه توضیحات فوق، در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن این پروژه گفت: خوشبختانه تستهای استاتیک قطار ملی مترو کلا به اتمام رسیده و تستهای دینامیک آن نیز درحالت بی بار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. طی این تستها در سرعتهای ۱۰تا ۸۰ کیلومتر، نیروی رانش وترمز در حالتهای ترمز پنوماتیک و ترمز بلندینگ به تناوب و به صورت هر ۱۰ کیلومتر افزایش انجام شده و ترمز ضدلغزش هم به خوبی امتحان خود را پس داده است؛ از طرفی شتاب رانش و شتاب ترمز در سرعتهای مختلف آزمایش شده و نمودار حاصل از تستهای آن با استانداردهای جهانی مطابقت داشته است؛ ضمن اینکه خط ترمز هم در سرعتهای مختلف اندازه گیری شده است. این تستها با بارگذاریهای ۵نفر در هر مترمربع و نیز ۸ نفر در هر متر مربع میبایست در سرعتهای ۲۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت تکرار شود.
همچنین تست خروج از خط در سرعت مجاز به علاوه با ۱۰ درصد افزایش سرعت در مقاطع و قوسهای۴۰۰ و۶۰۰ و۸۰۰ متر و نیز خط مستقیم هم انجام خواهدشد. تست حرکت در شیب و بکسل قطار باردار، تستهای بعدی برای تکمیل این مرحله خواهدبود.
طاهر زاده در پایان صحبتهای خود با اشاره به تلاش جمعی از نهادهای ذیربط، شرکت های دانش بنیان متعدد، کارشناسان و مهندسان ایرانی و عوامل مختلف فنی و تخصصی برای به ثمر نشستن این پروژه ملی گفت: طراحی و ساخت قطار ملی مترو با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد، یک فناوری پیشرفته را شامل میشود که امروز با یک عزم عمومی در حال نتیجه دادن بوده و در مرحله اخذ مجوز اولیه، فقط ۳ مرحله تست دیگر باقی مانده که امیدواریم اوایل تابستان امسال، آن تستها نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده و استانداردهای لازم اخذ شود تا فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو از همین امسال در شرکت واگن سازی تهران آغاز شد.
انتهای پیام/
نظر شما