شنبه های بـــدون پسمانــد

رییس اداره مدیریت پسماند منطقه ۱۵ از اجرای طرح شنبه های بدون ‌پسماند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نواحی هفتگانه منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد باقر سالاریان رییس اداره مدیریت پسماند منطقه با اشاره به لزوم رعایت بهداشت فردی و عمومی شهرودان به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق فعالیت عوامل غیرمجاز و انتقال آن به سایر شهروندان گفت: این طرح با هدف مکانیزه کردن عملیات تفکیک در مبداء و جمع آوری پسماند خشک  با توجه به جنبه های زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه به اجرا درمی اید.

او به تشریح اقدامات انجام شده پیش از انجام طرح پرداخت و افزود: برگزاری جلسه با کارشناسان نواحی، اجرای دوره آموزشی با اعزام کارشناسان آموزش و اطلاع رسانی به نواحی جهت آموزش شهروندان همراه با توزیع کیسه و بسته های آموزشی در محور های تعیین شده، اطلاع رسانی محیطی از طریق نصب بنر در محل، آموزش رانندکان خودرو ملودی و ضدعفونی و گند زدایی خودروهای ملودی از جمله این اقدامات است.

رییس اداره  پسماند منطقه با اشاره به اینکه این طرح از اول شهریور آغاز می شود افزود: خودروهای ملودی ساعت ۹ صبح هر شنبه نسبت به برداشت پسماند های خشک تفکیک و کم حجم شده شهروندان از درب منازل طبق برنامه اعلام شده اقدام می کنند و طرح مذکور تا دستیابی به جلب  مشارکت حداکثری شهروندان ادامه خواهد یافت.

سالاریان اضافه کرد؛ همچنین به منظور اجرای بهینه طرح با  همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور از فعالیت تمامی عوامل غیر مجاز شامل توقیف خودروهای غیر مجاز و فعالیت کودکان کار  در هر ناحیه ممانعت  می شود و  درصورت  مشاهده این موارد نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد شد.

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 3683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =