نقش ذیحسابان برای نظارت قبل از هزینه کرد و تطبیق مخارج شهرداری با بودجه مصوب

نشست مشترک ادارات کل برنامه و بودجه و امور مالی و اموال با قائم مقامان ذیحساب مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران برگزار و بر ضرورت ایفای نقش ذیحسابان برای نظارت قبل از هزینه کرد و تطبیق مخارج شهرداری با قوانین و مقررات به ویژه بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران تاکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، نشست مشترک ادارات کل برنامه و بودجه و امور مالی و اموال با قائم مقامان ذیحساب مناطق، سازمان ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران با حضور شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه، قویدل مدیرکل امور مالی و اموال و معاونین این ادارات کل در سالن کنفرانس معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد.

شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه با اشاره به ماده ۷۹ قانون شهرداری و ماده ۳۳ آیین‌نامه مالی اظهار داشت: بر اساس این مواد قانونی، رسیدگی به اسناد توسط ذیحساب یا قائم مقام ذیحساب از طریق فرایند تخصیص، تأمین، تعهد اعتبار و درخواست وجه انجام می شود.

وی، رسالت ذیحسابان را در راستای نظارت قبل از خرج و تطبیق مخارج شهرداری با قوانین و مقررات مربوطه بسیار مهم دانست و افزود: هیچ خرج و هزینه ای انجام نمی‌شود مگر آنکه صحت آن از نظر وجود ردیف بودجه مورد تأیید ذی‌حساب یا قائم مقام ذیحساب مورد تأیید شورای اسلامی شهر  قرار گیرد. بنابراین اطمینان از رعایت خط مشی‌ها، برنامه‌ها، روش‌ها، قوانین و مقرراتی است که می‌توانند تأثیر بسزایی بر عملیات و گزارش‌ها داشته باشند و ذیحسابان در این راستا نقش مهمی ایفا می کنند.

شهرابی، انتظارات از قائم‌مقامان ذیحسابی مستقر در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها را خودداری از تأیید اسناد فاقد اعتبار یا مازاد بر اعتبار مصوب، خودداری از تأیید اسناد فاقد تخصیص اعتبار، رعایت مفاد بخشنامه سقف حقوق و مزایای کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها و رعایت محل تأمین منابع (داخلی-عمومی) جهت پرداخت هزینه‌ها برشمرد.

مصطفی قویدل مدیرکل امور مالی و اموال نیز گزارشی از بستن حساب های سال مالی ارائه داد و ضمن اشاره به ثبت بیش از ۱۱۲ هزار فقره سند در شهرداری تهران گفت: دفاتر مالی شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در موعد مقرر و قانونی بسته شد که در این مسیر از همراهی تمامی ادارات و مراکز ذیربط که در اجرای این فرآیند مهم همکاری داشته از جمله تلاش قائم مقامان ذیحساب در این مراکز جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اتمام ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه تحت عنوان میزان برقراری انضباط مالی در سال ۱۴۰۱ گفت: مناطق برتر این حوزه نیز مشخص و تقدیر شدند.

قویدل از انتشار کتابچه تبصره های بودجه مصوب ۱۴۰۲ شهرداری تهران خبر داد و گفت: اطلاعات موجود در این سند می تواند به ذیحسابان در انجام وظایف خود کمک کند.

در پایان این نشست نیز در قالب پنل تخصصی جلسه پرسش با حضور کرمی و سلطانی معاونین اداره کل برنامه و بودجه برگزار شد و قائم مقامان ذیحساب مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران، پرسش‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 36917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =